Voortgangs berichte mbt de zijuitbouw

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Voortgangs bericht mbt tot de zijuitbouw


Het is de hoogste tijd om een voortgangsbericht te plaatsen met betrekking tot de zijuitbouw


We zijn nu bijna op volle hoogte met de muren. En vandaag gaan de we stallen balken, die bedoelt zijn voor de tweede verdieping, op hun definitieve plaats leggen (die dingen wegen 450kg). Hopenlijk krijgen we ook nog wat lintels boven de ramen erin

Progressie tot dus ver
- een muur op volle hoogte
- Tussen muur tussen de garage en de gym is klaar
- Stalen balk voor de eerste verdieping zit erin
- Alle balken voor de eerste verdieping zitten erin

De vloerplaten voor de eerste verdieping moeten nog even wachten omdat

- We zijn nog steeds aan het metselen, en ik will dat de vloerplaaten mooi schoon blijven
- Ik heb nog geen dak erop zitten en ik will niet dat ze steeds nat worden, want dat kan dan later weer schimmel opleveren

Dus op dit moment maar wat stijgerplanken gebruikt (op de foto ben ik daar halverwege mee)



IMG_0180 by mcluma, on Flickr


IMG_0181 by mcluma, on Flickr


IMG_0183 by mcluma, on Flickr


IMG_0184 by mcluma, on Flickr


IMG_0187 by mcluma, on Flickr


IMG_0188 by mcluma, on Flickr


IMG_0189 by mcluma, on Flickr


IMG_0190 by mcluma, on Flickr


IMG_0191 by mcluma, on Flickr
 

WR1944

Oud hout
Dat ziet er erg degelijk uit. Ik neem aan dat het geheel volgens de lokale bouwverordeningen is. Was het krijgen van een permit lastig? Wat zijn de afmetingen van de stalen H-balken? De bevestiging van de vloerbalken in de stalen balk ziet er slim uit.
Hier wordt alleen een stalen balk gebruikt als een eventuele samengestelde houten ligger veel te lomp wordt. In jouw geval zou er een houten balk gebruikt moeten worden die samengesteld is uit drie 2x12, ofwel een totale doorsnede van ongeveer 110 x 290 door het miden van de ruimte. En de vloerliggers komen daar dan weer boven op, waarschijnlijk 2x10. Al met al een flinke dikte.

Voor het overzicht en de compleetheid was het beter geweest dit verhaal te plaatsen in dezelfde rubriek als je eerste bijdrage. Misschien kan de moderator dit eventueel aanpassen.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Het verkrijgen van de bouwvergunning duurde ongeveer een jaar, constant heen en weer naar de gemeente, hier is de welstandscommissie en de technische afdeling een geheel.

Maar we hebben toch gekregen wat we wilde. Na het verkrijgen van de bouwevergunning moet je nog seperate technische tekeningen inleveren. In deze staat wat voor stenen je gaat gebruiken, wat voor balken/lintels,dakpannen etc

Dan als je gaat bouwen, moet je gedurende bepaalde bouwfases de inspecteur erbij halen, dit is een inspecteur van de gemeente, die kijkt of je volgense de Technische tekeningen werkt. hij is niet geintereseerd in de maten etc, maar kijkt meer naar de technische aspecten van de bouw. (om er voor te zorgen dat de bouw veilig is)

Als het gebouw af is, dan tekent deze inspecteur af, en krijg je je certificaten

Hierbij nog een kleine update


IMG_0206 by mcluma, on Flickr


IMG_0205 by mcluma, on Flickr


IMG_0204 by mcluma, on Flickr


IMG_0203 by mcluma, on Flickr


IMG_0202 by mcluma, on Flickr


IMG_0201 by mcluma, on Flickr


IMG_0200 by mcluma, on Flickr
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.