vloeibaarhout maken

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Ik heb via het woodforum destijds een tip gekregen om vloeibaar hout te maken van houtschuursel gemengd met houtlijm vloeibaar hout te maken.
Ik heb dit gedaan maar vind het resultaat niet verbluffend.
Het maaksel is moeilijk te verwerken is niet echt vloeibaar en na droging is er kleurverschil.
Wie weet een betere oplossing.
Ik zie u al denken dan koop je toch vloeibaar hout ja natuurlijk dat kan maar dan nog kleur verschil.

Dank voor een goede tip :eek:

Simon
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Als je voordien al weet met wat je het meubel zal afwerken kan je dit product mengen met fijn schuurstof van het hout.
'k Heb laatst een rekje gemaakt, en hier en daar had ik een klein kiertje.
Schuurstof vermengd met de vernis die ik gebruik, en daarmee de kiertjes gestopt, resultaat was redelijk goed. (sowieso beter dan met lijm)

Succes!
Steven
 
A

Anonymous

Guest
Ik persoonlijk gebruik wel eens de water gedragen vullers,die je onderling kunt mengen tot een juiste kleur.
Ik meen dat het van Frencken is,maar kan me vergissen.Met een vochtig sponsje kun je het glad strijken.
Verder zou ik kijken bij een parket leverancier,die materialen van Lecol gebruikt.
In het verleden hadden die een soort van dikke lak,helder,op cellulose basis,die je kon mengen
zaagsel of schuurstof.
Ik gebruik dat spul niet meer vanwege de houdbaarheid,maar wie weet,heeft iemand het nog.
Het krimpt wel bij het gebruik,houdt daar rekening mee,en niet alle beitsen zijn er mee te gebruiken.

:cool:
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
gupa heeft in zijn gamma gupamaker.

een transparante lijm om te vermengen met schuurstof.
perfecte kleur en na 20min al schuurbaar.
ik gebruik het zelfs met mdf schuursel.

gr
 
A

Anonymous

Guest
Kijk,dat wist ik niet,weer wat geleerd................

:D
 

maurice

Nieuw lid
3 aug 2011
1
0
Hallo,

Het klopt dat frencken een bindmiddel heeft dat heet cellocol en is in 1 liter en 5 liter verpakking te krijgen,
Ik haal dat bij VAN MEGCHELEN INTERNATIONAL B.V. in Geldrop.

gr maurice
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.