The Woodwhisperer gereedschapskast

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Yep: open bestand, ga naar Window->Model info. Kies links Units, zet rechts op decimal/millimeters, precision 0.0mm, length snapping to 0.1mm. Als je nu in je model een ander tabblad kiest krijg je de maten in mm te zien.

Arthur
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Kan het niet vinden Arthag
Ik heb op de Mac sketchup8 nl versie waar ik geen bal van snap ,skechup is voormij een tover programma waar van ik het bij behorende stokje (kennis / geduld) niet heb .
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ah... geen probleem, dan installeer ik Sketchup NL ook even. Ik werk zelf ook op een Mac.

Het zit onder Venster->Modeleigenschappen (in de menubalk). In het dialoogvenster dat opent kies je links Eenheden. Zet het Formaat op Decimaal en millimeter, nauwkeurigheid op 0.0mm, Lengte-uitlijning inschakelen op 0.1mm.

Zie plaatje:

Attached files
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mijn mening is dat het, het handigste is om met een rolmaat in inches te gaan werken.

Ik kijk regelmatig op de site van TheWoodWhisperer en heb deze video's al gezien. Misschien ga ik binnenkort ook deze gereedschapskast maken.

Groeten Rudolf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.