JET afkortzaag.

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Ik heb gehoord dat jet een goed betaalbaar merk is. Ik ga het gewoon proberen.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Jep, ik heb dezelfde, sinds een dik half jaar zoiets en ik ben er zeer tevreden over. Hij is (voor mij althans) nauwkeurig genoeg. Ik denk, dat je er geen spijt van krijgt.
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Deze week heb ik de Jet afkortzaag ontvangen. Toen ik begon te zagen begon de ellende verbrand hout, niet haaks en de lazer stond 2mm vanaf me zaagsnede.

Ik heb er toen een ander zaagblad opgezet fijnere tanden. De zaag haaks gezet en de lazer afgesteld.
Daarna zonder problemen zagen. De trekfunctie is stevig en loopt allemaal heel soepel. De diepte aanslag is alleen onzin is gewoon een stelschroef die tegen het frame aan stoot nergens een maat van te vinden en als je hem aandraait veranderd de diepte alweer.
Het is jammer dat ik alles zelf nog eens moest gaan afstellen.

Ik ben er nu zeer tevreden mee voor niet teveel geld een hele goede verstek/afkortzaag.
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Ik ben maandag weer in me werkplaats ik zal dan een paar foto's maken en hier neerzetten.
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Tijntje zei:
Het is jammer dat ik alles zelf nog eens moest gaan afstellen.

Bij professioneel gereedschap geef iker sowieso de voorkeur aan alles nog eens na te lopen en af te stellen. Zeker bij budget gereedschap wordt overal zoveel mogelijk op bespaard. Het is danook helemaal niet gek om het fine-tunen nog een keer te doen. Per slot van rekening is dit wel even wat anders dan een boormachine of een schuurmachine.

Mijn stelregel: zijn er dingen af te stellen, gewoon lekker zelf afstellen!

En wat betreft zaagbladen/messen/etc. bij budgetmachines: al voor de aankoop bedenken of je er extra geld aan kwijt gaat zijn. Budgetmachines worden nou eenmaal niet met superdure bladen/messen geleverd.

@lex

PS met budget zeg ik overigens niet dat het een slechte machine is. Ik hoor graag van je wat je bevindingen zijn!
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Het zelf afstellen en een beter zaagblad erop heeft hem goed gedaan.

Ik heb hen nu een tijdje in gebruik. Alle verstekken die ik zaag sluiten naadloos op elkaar aan.
Ik ben er zeer tevreden over.
 

Jan Willem

Nieuw lid
19 aug 2011
4
0
Hoi,

Ik vin het nogal een boel geld voor deze machine.
Je kan op www.hermanbuitelaar.nl kijk en dan naar het merk HBM.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.