Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Lie-Nielsen beitels

Lie-Nielsen beitels

Beste mede houtbewerkers,

Na lang hopen dat het nog een succes zou worden in het topic 'Australische forum beitels' om collectief beitels te laten maken, heb ik besloten om toch zelf een setje goede beitels aan te schaffen. Nu is mijn keuze gevallen op de beitels van Lie-Nielsen toolworks.
    Inmiddels is er een pakketje aangekomen van de bekende winkel in Arnhem...
    Inhoud: 5 delige steekbeitelset met de breedte's 3, 6, 9. 13, 19mm

[album]222[/album]

[album]223[/album]

[album]224[/album]

[album]225[/album]

Ik heb er nog niet mee gewerkt, dus een review word lastig, maar die volgt zeker nog!

Re: Lie-Nielsen beitels

Dat ziet er goed uit!
    Zal vast niet goedkoop zijn, maar goed deze beitels gaan ook erg lang mee!

Groeten Rudolf.

I soooo envy you. Deze staan al erg lang op mijn verlanglijstje. Laat even weten of ze inderdaad zijn wat gezegd word.

Wat is de reden dat je ze nog zelf moet monteren? Ben benieuwd wat je er van vindt!

Past makkelijker in de doos :-)

Tip om die handvatten goed in de kommen te krijgen: beetje haarlak erop spuiten, dan blijven ze beter zitten. Ik heb 't ook maar van Chris Schwarz :-)

Arthur

Mooie beitels Geertjun! Als ik het me goed herinner ben je timmerman. Nou ben ik nieuwsgierig, neem je de beitels straks ook mee naar je werk of komen ze je werkplaats niet uit? Stel je voor dat een collega er een leent en er met een klauwhamer op staat te meppen

mvg, bjorn

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Zulke mooie beitels op de werkplaats :shock: , lijkt me wel dat dit de eigen werkplaats niet uit gaat komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TH0M
    Wat is de reden dat je ze nog zelf moet monteren? Ben benieuwd wat je er van vindt!
    Eerlijk gezegd, had ik ook verwacht dat ze gemonteerd geleverd zouden worden. Maar goed, dat monteren is maar een kleine moeite.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArtHarg
    Tip om die handvatten goed in de kommen te krijgen: beetje haarlak erop spuiten
    Bedankt voor de tip Arthur!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorn
    Mooie beitels Geertjun! Als ik het me goed herinner ben je timmerman.
    Dat heb je helemaal goed Bjorn, ik ben timmerman met als hobby meubelmaken
    De beitels zullen mijn werkplaats niet verlaten, ik weet helaas maar al te goed hoe het leven van een beitel er uit ziet op de bouwplaats... :shock:

Geertjun, hier is een link naar een blog entry van Schwarz. Het gaat over Stanley beitels, maar die hebben ook een socket verbinding.

http://www.popularwoodworking.com/woodw ... se-sockets

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wow , erg mooie beitels!! Ook hier zou zo'n setje niet misstaan. Ben zeer benieuwd hoe je ze vindt werken.

Forum Rechten