Beitels welke gangbare maten?

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hallo,

Ik wil beitels kopen en ik denk er aan om de MHG beitels te kopen bij Dieter Schmid, Ik denk dat dat voor mij een goede prijs kwaliteit verhouding zal bieden. http://www.fine-tools.com/stemmeisen.html#ziel308560

Maar ik weet niet welke maten ik moet kopen, ik kan de hele rij kopen, maar ik ben bang dat ik lang niet alles zal gebruiken, dus welke gangbare maten zijn aan te raden?

Ik weet dat het moeilijk is om hier antwoord op te geven omdat het een persoonlijke/klus gerichte keuze is.

gr

Henkie
 

WR1944

Oud hout
De website geeft ook twee sets aan en die zijn waarschijnlijk gebaseerd op hun eigen ervaringen. Dus als je een van die sets koopt heb je een aardig begin. Mocht je later een specifieke breedte nodig hebben dan is die zo gekocht. Ikzelf heb een setje van 5 beitels gekocht van 1/4" tot 1" met een 4mm en een 1 1/2" beitel als latere aanvulling.
Zoals we hier zeggen: Play it by ear.
 

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
Op bijde scholen heb ik een beitelset gekocht.

Bijde scholen kreeg ik 3 verschillende beitels.

De maten zijn 8-18-25 uit mijn hoofd.

Ik zal als extra maat nog 32+- nemen. Voor de rest ben ik zeer tevreden over de breedte beitels die ik gebruik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.