Doosje van Appel

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
'k Vond een stukje appel, mooi rond.
Het bracht me op het idee om het rond af te draaien, maar zoveel mogelijk bast te laten staan.
Dat is redelijk gelukt, en ik heb er een eenvoudig doosje van gemaakt. Persoonlijk vind ik het wel een decoratief ding. Hoelang de bast blijft zitten is natuurlijk de vraag.

A1.jpg

A2.jpg

A3.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Grappig doosje!! De insert in de deksel is goed gelukt. Heb je de houtnerf helemaal door laten lopen? Dit kon ik niet goed zien op de foto's.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
wat levert dat een mooi effect op zeg, zo'n stuk bast, echt een wauw factor.
wat is de maat ong. van dat doosje? enne ben ook benieuwd of het erop blijft zitten, maar wie weet is daar ook wel weer een trucje voor.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
rickkoorman zei:
Grappig doosje!! De insert in de deksel is goed gelukt. Heb je de houtnerf helemaal door laten lopen? Dit kon ik niet goed zien op de foto's.

Hoi Rick,

Nee, de hout (bast?) nerf loopt niet door, dat was wel de bedoeling maar ik verdraaide me met de deksel dus moest ik een nieuwe maken.
Verder had 't allemaal wel wat netter gekund, maar ik wil eerst eens kijken of de bast blijft zitten.
De inleg is een stukje kops Azobé bewerkt met de Henry Taylor decorating Elf.

Peter
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
mootje zei:
wat levert dat een mooi effect op zeg, zo'n stuk bast, echt een wauw factor.
wat is de maat ong. van dat doosje? enne ben ook benieuwd of het erop blijft zitten, maar wie weet is daar ook wel weer een trucje voor.

Hallo,

De afmetingen zijn ongeveer 11 x 8 cm.
En of de bast er op blijft, de tijd zal het leren.

Peter
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ja inderdaad de tijd zal het leren, leuk om te weten hoe groot het doosje is, nu kan ik het mij voor me halen. leuk om pennen in te zetten of zo, hoewel dan heb je niks aan het dekseltje ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.