Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Verantwoorden van de festool kwaliteit!

Misschien kan dit filmpje je helpen bij het verantwoorden van duurdere festoolmachines!
    Zelf zou ik het toch niet durven proberen! :lol:

http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: Verantwoorden van de festool kwaliteit!

Ik zag deze video een paar weken terug al op het FOG-forum. Ik heb het toen niet geplaatst om niet te polariseren.

Wat bewijst zulk een test? In mijn ogen niets. Het is best mogelijk dat de goedkoopste brol deze testen ook overleeft. Het is alleen de vraag hoe de machine na pakweg een week reageert. Electronica die nat is geworden zal een tijdje probleemloos blijven functioneren, maar dan gaan oxideren. En dan beginnen de problemen. Hetzelfde voor vuil en stof. Voor mij is de enige echte test van een machine het dagelijkse gebruik op een werf. Een machine die dit dag in dag uit gedurende jaren overleeft, heeft zulke shows niet nodig. En er zijn heel wat merken die dit probleemloos aankunnen.

Mathieu

Ik heb een keer een (heel) vies toetsenbord in de vaatwasser gedaan.
    Deze deed het erna prima en was mooi schoon.
    Maar na een week begonnen de haperingen te komen.
    Ik sluit me dan ook aan bij hetgeen Mathieu schrijft.

Ik kan niet zoveel met dit soort tests. Het oogt spectaculair allemaal, maar als je je dure machine gebruikt onder water, omgeving met veel steenstof, in de verf/beton kwakt of veels te zware boren gebruikt, en dan ook nog gewoon doorgaat met werken ben je ofwel:

1. Een kluns die niet met dure machines moet/kan omgaan
    2. Iemand met een de mentaliteit van 'de baas lost het wel weer op'
    3. Niet weten wat je met je geld aanmoet

Het is niet belangrijk dat de machine dit allemaal eventjes stoer aankan, het gaat erom dat je slim werkt en je verantwoordelijk voelt voor de machines die heel lang mee kunnen ipv maar gewoon een nieuwe uit China te laten komen alsof dat maar eeuwig kan doorgaan.

Zo.

Forum Rechten