Festool paralelgeleider op Makita geleiderails

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Onlangs heb ik de Makita SP6000 invalzaag aangeschaft met de daarbij behorende geleiderails.
Nu was ik er al achter dat deze rails behoorlijk compatible is met de Festool rail (kantelbeveiliging even buiten beschouwing gelaten) en de snelspanklemmen van Festool doen het goed op de Makitarail.

Nu was ik eigenlijk nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met het koppelen van de Festool paralelgeleiders ( http://www.festool.nl/Products/Acce...17&name=Accessoires-voor-de-geleiderail-FS-PA) op een makitarail.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Kees
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Dat gaat standaard niet werken. Die parallelaanslagen haken strak om de buitenste rib van de geleiderail, en bij de makita-rail zit daar een extra rand (vanwege die kantelbeveiliging). Ik heb wel al ergens gelezen dat iemand met dat doel die rand van z'n rail afgefreesd heeft (Hij had een festoolzaag, maar een makita 3 meter rail, omdat die goedkoper was) (Als ik het topic vind, zal ik hier een linkje posten, ik weet alleen zo gauw niet op welk forum het was))
(En voor jou is deze oplossing waarschijnlijk niet interessant, omdat dat randje voor jou wèl nut heeft omdat je een makita zaag hebt)

/Edit: Linkje: Topic op festoolownersgroup (Er was blijkbaar ook iemand die de parallelaanslagen heeft aangepast aan de makita rail)
 

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Beste Frank-Jan,

Dank voor je snelle reactie. Dit had ook misschien te mooi voor woorden geweest haha.
Ik denk dat zowel Sinterklaas / Kerstman als Festool dit antwoord niet echt erg vinden :D

gr. Kees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.