Benchhook

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Hallo,

Aangezien ik probeer om zoveel mogelijk met handgereedschap te doen, heb ik een aantal weken terug het nieuwe boek van Jim Tolpin (The new traditional woodworker) gekocht. Ik zag er een review van en ik dacht...pas precies in mijn straatje. Zoals vaker word je in dit boek door een aantal projecten geloodsd. De projecten bestaan voornamelijk uit werkplaats hulpmiddelen (specifiek voor het gebruik van handtools), waarmee je enerzijds de technieken oefent en anderzijds de gemaakte stukken goed kan gebruiken voor overig werk. Ik kan het boek aanbevelen.

Anyhow, tijdens het bouwen van mijn vlonder (zie andere thread die ik binnenkort weer ga updaten) waren er momenten dat ik daar even niet aan verder kon. Om niet stil te gaan zitten ben ik toen maar met een nevenproject uit het boek begonnen. Deze heb ik gister tot een einde gebracht. Afgewerkt met 3 lagen Deense Olie (overigens nadat ik de foto's had genomen). Het is gemaakt van beuken- en eikenlatten.

Zie foto's.

ps. de "hap" aan de voorkant is een gevolg van uitschieten met een beitel. Ik ben daar nog niet zo bedreven in.

Attached files
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
dat kan altijd wel van pas komen zoiets .
handig en het ziet er nog strak uit ook :D
veel plezier ermee.

groetjes
ruben
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Bedankt Ruben. Het is een erg simpel, maar handig hulpmiddel. Er hoort ook nog een "helper" bij voor langere delen, maar die moet ik nog maken.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
hmm Arthur, dat is wel een goeie tip eigenlijk. Ik heb al een futselplank, maar ik ben er niet tevreden over. Zo sla ik meerdere vliegen in 1 klap.

tnx.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.