Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Benchhook

Benchhook

Hallo,

Aangezien ik probeer om zoveel mogelijk met handgereedschap te doen, heb ik een aantal weken terug het nieuwe boek van Jim Tolpin (The new traditional woodworker) gekocht. Ik zag er een review van en ik dacht...pas precies in mijn straatje. Zoals vaker word je in dit boek door een aantal projecten geloodsd. De projecten bestaan voornamelijk uit werkplaats hulpmiddelen (specifiek voor het gebruik van handtools), waarmee je enerzijds de technieken oefent en anderzijds de gemaakte stukken goed kan gebruiken voor overig werk. Ik kan het boek aanbevelen.

Anyhow, tijdens het bouwen van mijn vlonder (zie andere thread die ik binnenkort weer ga updaten) waren er momenten dat ik daar even niet aan verder kon. Om niet stil te gaan zitten ben ik toen maar met een nevenproject uit het boek begonnen. Deze heb ik gister tot een einde gebracht. Afgewerkt met 3 lagen Deense Olie (overigens nadat ik de foto's had genomen). Het is gemaakt van beuken- en eikenlatten.

Zie foto's.

ps. de "hap" aan de voorkant is een gevolg van uitschieten met een beitel. Ik ben daar nog niet zo bedreven in.

Attached files

Re: Benchhook

dat kan altijd wel van pas komen zoiets .
    handig en het ziet er nog strak uit ook
    veel plezier ermee.

groetjes
    ruben

Bedankt Ruben. Het is een erg simpel, maar handig hulpmiddel. Er hoort ook nog een "helper" bij voor langere delen, maar die moet ik nog maken.

Tip: voer die helper uit als futselplank. Je kan dan de bankhaak gebruiken als helper voor je futselplank en omgekeerd.

Arthur

hmm Arthur, dat is wel een goeie tip eigenlijk. Ik heb al een futselplank, maar ik ben er niet tevreden over. Zo sla ik meerdere vliegen in 1 klap.

tnx.

Forum Rechten