Bovenfreestafel

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Ik had graag een bovenfreestafel gemaakt, heb wel al een gedacht maar de laatste details ontbreken me nog. Daarom hier zal zeker al wel iemand zijn die er een gemaakt heeft die foto's of tekeningen ervan heeft. Ik had zelf gedacht aan 2 vb. keukenkasten met een blad op waartussen ik plaats laat voor de bovenfrees tafel tussen te plaatsen maar die plaats zou ook kunnen dienen voor kolomboormachine of afkortzaag. Op die kasten zou ik dan geleiders maken die ik in alle richtingen kan verplaatsen. In de lengte in de diepte maar ook schuin. Maar hoe maak je de bovenfrees vast zodat je makkelijk die in de hoogte kan verstellen of makkelijk een ander freesje kan in plaatsen ? Andere tips natuurlijk ook welkom.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Beetje afgezaagd antwoord, maar heb je de search al geprobeerd?
Er zijn hier namelijk al vele zelfbouw freestafels de revu gepasseerd. Met een klein beetje zoekwerk kan je hier hele mooie voorbeelden vinden, ook iets wat in jouw straatje past en waar je op kan voortborduren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.