voorstellen

birdje

Nieuw lid
5 jan 2011
17
0
Hallo Ik ben Remco 43 jaar,
Birdje Zal verder mijn naam op het Forum zijn.
Ik heb in een grijs verleden de oude MTS hout en meubilering in Rotterdam gevolgd. Ik heb nog een tijd bij een timmerfabriek gewerkt.
In m'n huidige beroep heb ik niets meer met hout te maken Ik ben verpleegkundige.
Woonachtig in Bergen op Zoom. Ik heb nog altijd veel met houtbewerken/ de gereedschappen verzamel ik eigenlijk al vanaf mijn 12e. Ik kan eigenlijk vanalles, ben best handig en probeer van alles.
Ik heb een kleine werkplaats in m'n garage wat volgens mijn vrouw net een museum is maar dat is nu juist het leuke.
Ik ben eigenlijk op het forum gekomen door de leuke tips en ideen welke mensen er plaatsen.

Groetjes Birdje
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom remco, ook ik ben nieuwsgierig naar je persoonlijk museumpje, met de oude gereedschappen. en die gebruik je allemaal?
 

birdje

Nieuw lid
5 jan 2011
17
0
Het persoonlijk Museum dat is eigenlijk een grote open timmerbak met onder andere aan de randen beitels, Schroevendraaiers nijptangen enz. een ooit in militaire dienst gemaakte grenen houten werkbank. en rek met profielschaven, een kist met oudere houtenschaven. daaronder en door mezelf bedacht stapelsysteem
met laden daar bewaar ik weer m'n stalen schaven in Ik heb diverse soorten.
Ik vind het ook leuk om gereedschap op te knappen door bijv ontroesten enz.
Elektrisch gereedschap heb ik, ook niet groot alles staat op wielen, want een afzuiging heb ik niet.
Dus ik rij (bijv. een tafelzaag) naar buiten. om grotere of meerdere te zagen schaven frezen en draaien.
Aan de balklaag hangt ook het nodige, dus ik vind het gezellig vol. Mijn vrouw vind het wel leuk, maar een beetje veel. Maar ja alles is te compenseren door te klussen, dat is een goed argument om te overtuigen!
Wat maak ik zoal ik repareer veel/ bouw bijv. een nieuwe onderkast in een bestaande keuken.
in het verleden heb ik ook wel bijv. een klassieke deur voor een vriend gemaakt.
Ik heb ook een aantal jaren geleden eene stuk aan het huis uitgebouwd, met beperkte hulp van 3 weken een metselaar. Dus ik doe eigenlijk van alles, Ik heb van een vriend bijv. een oud draaibankje gehad daar wil ik in de herfstvakantie hechten voor oude beitels mee gaan draaien.
Ik heb altijd een ruime interesse ben ooit op de LTS begonnen met timmeren, MTS gedaan later toch door omstandigheden voor een ander beroep gaan uitvoeren.
Techniek ik vind het altijd nog leuk maar nu als hobby.

Groetje Remco,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.