PerfectPro USB-BOX bouwradio.

D

DervishD

Guest
Ik was al een tijd op zoek naar een goede stevige bouwradio en ik herinnerde me dat ze bij de Vries in Makkum de Toughbox radio van PerfectPro hebben voor in de boot dus ik heb eens op de site van PerfectPro gekeken en zag dat ze ook 1 met usb aansluiting hebben, de USB-BOX. Die heb ik bij gereedschappelijk besteld en werd gisteren afgeleverd.

Het is een radio met 1 speaker, mono dus. Nou vind ik dat zelf voor op m'n werk niet zo erg. Het geluid wat er uit komt is voor een bouwradio zeer goed. Er komt redelijk wat bas uit de 5 inch full-range speaker. Maar wat belangrijker is, is dat het geluid is getuned voor een goede mid-range weergave. Bij veel bouwradio's is de bas of het hoog overheersend wat al snel vermoeiend is. Een geluid dat is getuned op een goede mid-range weergave heeft daar geen last van en is onopvallend.

De radio kan alleen op FM afstemmen wat voor mij voldoende is, ik heb nog nooit naar AM geluisterd. De bediening is uiterst simpel. De linker draaiknop bovenop is voor het volume. Met de rechter knop kun je afstemmen. Draaien is handmatig afstemmen, indrukken is automatisch afstemmen. De radio heeft plaats voor 5 voorkeuze zenders. Station zoeken, 1 van de 5 knopjes voorop ingedrukt houden tot je een piep hoort en de zender is opgeslagen.

Aan de zijkant zit de USB aansluiting achter een rubberen afdekkapje. Stick er in steken en de radio leest 'm. Met knop 1 en 2 kun je door de mappen bladeren. Knop 3 en 4 is track voor en achteruit, hou je knop 3 of 4 ingedrukt dan ga je snel vooruit of achteruit. Knop 5 is play/pause.

Er worden ook 4 NiMH batterijen bijgeleverd waarmee de radio een volle werkdag kan spelen. Achter het batterij klepje zit ook een schakelaar die je op "charge" kan zetten. Als je de radio uitzet en aan de stroom laat dan worden de batterijen opgeladen.

De radio is ook zeer degelijk. Er zit een stevige beugel omheen en de behuizing voelt ook zeer solide aan. De maat (buitenwerkse maat v/d beugel) is 30,5x23x18,5. Het netsnoer is van stevig rubber en 2,7 meter lang.

Attached files
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik heb precies dezelfde, maar dan in zwart

maar wat je zegt is net geheel juist

Deze radio is een DAB radio

wat betekent dat het een digitale radio is, dus je hebt ontvangst of geen ontvangst, en als je receptie hebt is het 100% kwaliteit

Bij ons in de Uk, zijn we bijna geheel overgestapt op digitale radio en TV, dus de ontvangst is geweldig

en je hebt groot gelijk, de muziek kwaliteit van de speaker is geweldig

Veel plezier met de radio
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ja das altijd fijn een lekker muziekje trouwens de mybox kom ook nog een aardig geluid uit voor zo'n klein radiotje groetjes leroy
 
D

DervishD

Guest
De USB-BOX is 150 euro (en geen verzendkosten bij gereedschappelijk) en da's geen geld voor deze kwaliteit. Ik heb vandaag trouwens de hele dag mp3's gespeeld met de bijgeleverde batterijen. Ik heb ook gemerkt dat de bas zwaar kan worden als je de radio in een kleine ruimte in een hoek zet. Ik was vandaag namelijk op een kleine kruiser aan het werk (geen stroom dus daarom de batterijen gebruikt) om wat dingen te repareren en ik had de radio eerst in een hoekje gezet waardoor de bas mij te zwaar werd. Toen ik 'm op de stuurstand zette was het weer normaal. De radio is dus in kleine ruimtes wel enigzins gevoelig voor plaatsing maar dat is niet zo vreemd. De bas van iedere radio word zwaar in kleine ruimtes.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Truc om uit te vinden waar je hem neer moet zetten: zet de radio op de plek waar je wilt werken (dus waar je oren komen te zitten) en luister rond naar een plek waar je a) de radio neer kunt zetten en b) de muziek goed klinkt. Oren op de plek van de radio dus. Als je die plek gevonden hebt verwissel je oren en radio van plaats. Trucje werkt ook goed om subwoofers van stereo- en surroundinstallaties goed te plaatsen in een ruimte.

Arthur
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
mcluma zei:
Ik heb precies dezelfde, maar dan in zwart

maar wat je zegt is net geheel juist

Deze radio is een DAB radio

...

Deze radio is niet "precies dezelfde", jouw radio heeft inderdaad een dab tuner, maar is niet de usb-box, maar de dab+box (en is inderdaad zwart in plaats van wit, zoals de usb-box)

Hier vind je een overzicht van de beschikbare modellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.