Bloembak

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Na diverse projectjes binnenshuis met voornamelijk mdf en multiplex heb ik nu mijn eerstje projectje voor buiten gemaakt met massief hout. Het is een bloembak geworden gemaakt van bankirai. De verbindingen zijn gemaakt met pen-gat.
Mijn vrouw vind hem zeer geslaagd met gevolg dat ik er nog een 5tal meer mag maken met verschillende formaten.

[album]207[/album]
 

avos

Post veel
10 nov 2008
775
116
omg Haarlem
Ziet er goed uit! Ik kan me voorstellen dat je vrouw er nog een aantal heeft bij besteld!
Hoe heb je de binnenzijde afgewerkt?
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Aan de binnenkant heb ik anti worteldoek geniet. Hierdoor kan het water wel weg, maar de potgrond niet.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
De pen-gat verbinding heb ik als volgt gemaakt.
De pennen heb ik met een cirkelzaag gemaakt door aan alle kanten een stukje in te zagen en dat dan meerdere keren langs elkaar.

IMG_0044.jpg


De gaten heb ik in eerste instantie gemaakt met een bovenfrees en vervolgens met een steekbeitel vierkant gemaakt.

De plankjes tussen de balkjes heb ik gemaakt door een sleuf te zagen in de balk en daar vervolgens de plankjes tussen te schuiven.

IMG_0046.jpg


IMG_0050.jpg


De pen-gat verbindingen heb ik verlijmt met constructielijm. De plankjes zitten er los tussen.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
nu nog wat mooie bloemetjes er in en het plaatje is af .
zeer mooie en soliede bloembak dat je hebt gemaakt ;)


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.