Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Bloembak

Bloembak

Na diverse projectjes binnenshuis met voornamelijk mdf en multiplex heb ik nu mijn eerstje projectje voor buiten gemaakt met massief hout. Het is een bloembak geworden gemaakt van bankirai. De verbindingen zijn gemaakt met pen-gat.
    Mijn vrouw vind hem zeer geslaagd met gevolg dat ik er nog een 5tal meer mag maken met verschillende formaten.

[album]207[/album]

Re: Bloembak

Ziet er goed uit! Ik kan me voorstellen dat je vrouw er nog een aantal heeft bij besteld!
    Hoe heb je de binnenzijde afgewerkt?

Aan de binnenkant heb ik anti worteldoek geniet. Hierdoor kan het water wel weg, maar de potgrond niet.

Mooi! Fijn dat je vrouw er ook blij mee is, het is ook echt een mooie strakke bak!

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Erg mooi gedaan!! Zullen in mijn tuin ook niet misstaan!! Hoe heb je de pen-gat verbinding aangebracht??

De pen-gat verbinding heb ik als volgt gemaakt.
    De pennen heb ik met een cirkelzaag gemaakt door aan alle kanten een stukje in te zagen en dat dan meerdere keren langs elkaar.

De gaten heb ik in eerste instantie gemaakt met een bovenfrees en vervolgens met een steekbeitel vierkant gemaakt.

De plankjes tussen de balkjes heb ik gemaakt door een sleuf te zagen in de balk en daar vervolgens de plankjes tussen te schuiven.

De pen-gat verbindingen heb ik verlijmt met constructielijm. De plankjes zitten er los tussen.

nu nog wat mooie bloemetjes er in en het plaatje is af .
    zeer mooie en soliede bloembak dat je hebt gemaakt

groetjes
    ruben

Forum Rechten