Verbindingfreaks?

A

Anonymous

Guest
Het is prijzig,inderdaad,echter als met alles,als eenmaal de ontwikkel kosten er uit zijn,en er een grote produktie op gang komt,dan zakken de prijzen,er van uit gaande dat het veel toegepast gaat worden.

@Jaap.

Je ziet de groene perspex schotten,deze zitten in een sparing,en zijn ter plaatse gemonteerd dmv Invis.
Doel is om later een uitbreiding of inkrimping uit te kunnen voeren zonder grote kosten etc.
De balie staat op het gemeente huis van Lelystad,en is compleet bekleed met Getacore,een soort Corian,goedkopere variant zeg maar.De kasten rechts op de foto zijn ook bekleed met het zelfde materiaal.
De buro,s zijn allemaal voorzien van een Hafele elektries hoog/laag systeem,ivm Arbo eisen.

2pq6zrp.jpg


:arrow:
 
A

Anonymous

Guest
Er zijn daar nog meer meubels geplaatst,met een geweldig design en goed vakmanschap gemaakt.
Ik was er bij betrokken,dus geen project van mezelf (helaas)
De omvang en complexiteit van dat soort projecten maakt je nederig.

:cool:

2mq124k.jpg


:mrgreen:

2uj5r89.jpg


;)

709j4g.jpg


:D

308l5ip.jpg


:?

ixbog4.jpg


:lol:

27y7lug.jpg


:cool:
 
A

Anonymous

Guest
WR1944 zei:
Het ziet er allemaal heel gelikt uit. Je zou niet zeggen dat we in een economische crisis zitten. :mrgreen:

Dat klopt wat je zegt,en daar kwamen meer mensen mee ter plaatse.
Vergeet echter niet,dat deze projecten niet in een week bedacht worden.
Soms zit hier 5 jaar of langer van plannen,sparen,ontwerpen etc vooraf.
Een bedrijf dat zo,n project uitvoert is meestal ook niet de eerste de beste,en heeft dan ook vaak goede
markt kennis,en zichzelf juridisch ingedekt.
Ook is een contract dan misschien niet van deze tijd,maar in de tijd dat het werd afgesloten,is daar een
bepaalde verwachting van winst,werkgelegenheid etc bij betrokken geweest,en het bedrijf heeft daar op geinvesteerd enz.
Om dit terug te draaien zal waarschijnlijk duurder zijn dan het uit te voeren.

:cool:
 

WR1944

Oud hout
@Henkus, ik heb waarschijnlijk te lang bij een bedrijf gewerkt waar het motto was dat je niet veel verder moet springen dan je polstok lang is. Het bedrijf was redelijk sober aangekleed, het voldeed ruimschoots aan alle ARBO-eisen, eerste klas gereedschap en kantoorinrichting maar geen fratsen. Door een zeer alerte staf konden we alle veranderingen in de maatschappij goed volgen en op tijd ons aanpassen. Mede daardoor werd het bedrijf de grootste scheepswerf van Nederland en een hele grote jongen wereldwijd.
Vandaar dat ik altijd minimaal frons als ik extreem luxueus ingerichte kantoren zie van de overheid of semi-overheid. Het is altijd makkelijk riemen snijden van andermans leer (in dit geval belastinggeld).
Maar we dwalen af.
Ik heb die verbindingen met de draaiende magneten jaren eerder al eens langs zien komen. Mijn vraag is hoe je het demonteerd. Als je bouten of schroeven indraaid heb je altijd een zekere kracht nodig om het op spanning te krijgen. Daar over heen heb je wat kracht nodig om de wrijving te overwinnen. Ik stel me voor dat bij het losdraaien je meer torsie moet introduceren via die magneten dan bij het vastdraaien. Hoe is dat geregeld? Heb je een soort van "boost" stand om het losdraaien te starten?
 
A

Anonymous

Guest
Demonteren gaat als monteren.
Het hulpstuk gaat op een schroefmachine,en je draait links of rechts met ca 1200 rpm.
Geen boost of wat dan ook.
Ik heb mijn bedenkingen hoe of het losgaat na een aantal jaren.
Tot nu toe niks geks tegen gekomen met het spul.

De mensen achter dit project is ook van origine een scheepswerf,wat zich ook op interieur heeft gericht.
Goede gemotiveerde vaklui,met veel knowhow,en goed gereedschap in huis,met een no nonse instelling.
Was weer eens een verademing om met dit soort gedreven vaklui te werken.
Want er loopt wat rond hier en daar,tjonge jonge.....................

Wil je meer weten,pm ......................


:cool:
 
A

Anonymous

Guest
We hebben het toch over een boormachine??................................
:lol: :lol:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.