Smoelenboek

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
http://www.woodworking.nl/showthread.php?11368-Gitaar-OM-Curly-Redwood-Ziricote

Willem, hier staat een deel. In de openingspost staat een link naar de rest.. :)

Zo Rizz, ik heb het verhaal op gitaarnet gelezen maar met 4 jaar is het wat je noemt een lange termijnproject geworden.
Bij deze m'n complimenten voor je gitaar, echt heel mooi.
Laat ik eerlijk zijn; ik heb wel mooie meubeltjes gemaakt maar de precisie die er bij komt kijken voor het bouwen van een instrument, als je tenminste iets moois wilt maken is niet mis.
Ik denk niet dat ik dat geduld op zou kunnen brengen.
Leuk ook om weer het clipje te zien van je gitaarspel, toen ik het zag herinnerde ik me weer dat we dat al een aantal maanden terug op dit forum hadden gezien.
Je speelt lekker by the way.
Even uit nieuwsgierigheid; wat voor stijl speel je graag en waar luister je zelf graag naar?
Ik luister zelf ook graag naar een mooi instrumentaal stuk. (naast andere muziek natuurlijk)

Groeten Willem
 
P

Pel

Guest
Laat mij raden, Rizz die houdt van Ierse folk songs music???

Groet Pel.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Willem, dank voor het compliment! Het was idd een hele bevalling.. :) Wat voor stijl speel ik graag.. Lastig.. Ik ga vooral voor mooie liedjes. Liedjes waar ik emotie in kan leggen. En ik speel uitsluitend akoestisch gitaar
Het is bijna het tegenovergestelde van wat ik luister. Over het algemeen gitaar muziek! Oh? Jawel.. 😁 Zonder dollen, heel veel technische muziek, Toto, Dream Theater, Marillion, Pink Floyd. De laatste twee zijn mijn favoriete bands. Rock in z'n algemeenheid, zou je kunnen zeggen. Ik heb een heel specifieke smaak, ik ga over twee weken bijvoorbeeld naar Muse en naar Pink Floyd Project in 1 week..

Het laatste half jaar tot 9 maanden gun ik mezelf nauwelijks tijd om te spelen echter. Ben te druk geweest met huis kopen, verbouwen, studie en nu de schuur nog. Ik verwacht wat meer rust te krijgen als die laatste af is, nu kan ik niet kiezen om te gaan knutselen, omdat het niet af is. Zometeen kan dat wel gelukkig.

Wat het bouwen betreft: ik ben blij dat ik wat hulp heb gehad, zonder was me dit nooit gelukt, of iig niet met dit resultaat. Het is geen goede gitaar, maar wel een hele mooie, ook een mooie klank, helaas is de bespeelbaarheid minder. De volgende is hoop ik beter!
 
P

Pel

Guest
Ik vind dat er een subliem geluid in zit, warm vol geluid met veel bas.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Willem, dank voor het compliment! Het was idd een hele bevalling.. :) Wat voor stijl speel ik graag.. Lastig.. Ik ga vooral voor mooie liedjes. Liedjes waar ik emotie in kan leggen. En ik speel uitsluitend akoestisch gitaar
Het is bijna het tegenovergestelde van wat ik luister. Over het algemeen gitaar muziek! Oh? Jawel..  Zonder dollen, heel veel technische muziek, Toto, Dream Theater, Marillion, Pink Floyd. De laatste twee zijn mijn favoriete bands. Rock in z'n algemeenheid, zou je kunnen zeggen. Ik heb een heel specifieke smaak, ik ga over twee weken bijvoorbeeld naar Muse en naar Pink Floyd Project in 1 week..

Het laatste half jaar tot 9 maanden gun ik mezelf nauwelijks tijd om te spelen echter. Ben te druk geweest met huis kopen, verbouwen, studie en nu de schuur nog. Ik verwacht wat meer rust te krijgen als die laatste af is, nu kan ik niet kiezen om te gaan knutselen, omdat het niet af is. Zometeen kan dat wel gelukkig.

Wat het bouwen betreft: ik ben blij dat ik wat hulp heb gehad, zonder was me dit nooit gelukt, of iig niet met dit resultaat. Het is geen goede gitaar, maar wel een hele mooie, ook een mooie klank, helaas is de bespeelbaarheid minder. De volgende is hoop ik beter!

Jammer Rizz, dat de bespeelbaarheid tegenvalt, toch als ik de clip zag was je lekker bezig.
Natuurlijk is het goed als je weer voor verbetering wilt gaan.
Als je werkplaats klaar is dan zal je volgende gitaar wat sneller gebouwd worden waarschijnlijk.
Leuke muzieksmaak, ik heb gisteren toevallig nog Pink Floyd gedraaid.
Als je van technische muziek houdt; ik vond (en vind nog steeds) Steely Dan bijv ook een lekkere band om naar te luisteren, heb ze nog 'ns live gezien in Ahoy.
Bijzonder trouwens terwijl je zelf speelt dat je eigenlijk geen sologitaar luistert.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig bijna niet naar concerten ga terwijl ik vroeger zeer regelmatig ging.
Veel plezier met Muse en Pink Floyd Project.
Ik keek nog even bij Pink Floyd Project maar er zijn verschillende, ga je naar de Nederlandse band?
Die hebben Bert Heering in de line up zag ik, die heb ik nog gezien toen hij nog bij Kayak zong, alweer een jaar of 15 terug denk ik.
Over Kayak gesproken; lijkt me dat dat ook wel een band was die in jouw straatje paste.

Groeten Willem
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ik ga nog wel wat proberen om de bespeelbaarheid te verbeteren, hij moet sws nog een keer afgesteld worden. Het zadel moet sws nog een stuk omlaag, ik hoop daarmee te bereiken dat een ander probleem zich ook gelijk oplost. We gaan het zien!

Ik heb slechts 2 cd's van solo gitaristen, ik moet het zien, kan er zo niet naar luisteren.

Pink Floyd Project is idd de Nederlandse, deze keer gaat Durga Mcbroom mee op tour 1 van de achtergrondzangeressen van Pink Floyd en later van Gilmour. Erg veel zin an!

Wat betreft de muziek, ik heb ook 7 jaar in muziekwinkels gewerkt, met een overdaad aan muziek, ben gewoonweg niet toekomen om alles te luisteren. Jij hebt ook een lekkere muzieksmaak dus.. Ik denk soms wel eens dat ik wat muzieksmaak betreft 20 jaar te laat geboren ben.. :)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik ga nog wel wat proberen om de bespeelbaarheid te verbeteren, hij moet sws nog een keer afgesteld worden. Het zadel moet sws nog een stuk omlaag, ik hoop daarmee te bereiken dat een ander probleem zich ook gelijk oplost. We gaan het zien!

Ik heb slechts 2 cd's van solo gitaristen, ik moet het zien, kan er zo niet naar luisteren.

Pink Floyd Project is idd de Nederlandse, deze keer gaat Durga Mcbroom mee op tour 1 van de achtergrondzangeressen van Pink Floyd en later van Gilmour. Erg veel zin an!

Wat betreft de muziek, ik heb ook 7 jaar in muziekwinkels gewerkt, met een overdaad aan muziek, ben gewoonweg niet toekomen om alles te luisteren. Jij hebt ook een lekkere muzieksmaak dus.. Ik denk soms wel eens dat ik wat muzieksmaak betreft 20 jaar te laat geboren ben.. :)

Ha Rizz; zoals het klinkt is de action nog niet optimaal. (te hoog)
Zeker bij je eerste zelfbouw zullen er altijd dingen zijn die voor verbetering vatbaar zijn.
En weet je gelijk waar je eventueel nog meer aandacht aan moet schenken als je weer een gitaar bouwt.
Het is toch een leerproces.

Ik was een jongetje van een jaar of tien (1968) toen Floyd een beetje naam maakte, ik had al wel toen ik 14 was hun eerste lp piper at the gates of dawn in huis dus ik was wel een fan al op jonge leeftijd kan ik wel zeggen.
Voor mij is het interessant gebleven tot en met wish you were here.
The wall vond ik zelf iets minder (alhoewel er een aantal lekkere nummers op staan moet ik zeggen) maar voor jou die wel van bombastische muziek houdt zoals Muse denk ik dat the wall juist erg gewaardeerd wordt.
Mocht je nog naar iets op zoek zijn wat lastig te vinden is mail me dan want omdat ikzelf een uitgebreide verzameling heb kan ik je wellicht een keer van dienst zijn.
Wellicht kunnen we ook elkaar nog een leuke tip geven?

Groetjes Willem
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
:eek: :eek: er zijn helaas erg veel smoelen uit de begin-periode weggevallen...

Daarnaast... ook erg weinig nieuwe mombakkessen (...) op dit topic...

Met 2017 voor de deur wellicht leuk om nog even wat oudejaars-foto's te plaatsen ?!!!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.