Keuken deurtjes

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Hallo,

Ik wil de keuken deurtjes gaan vervangen door vuren ruig en dan stijlen van 10 tot 12 cm breed met een ruimte van ongeveer 2mm ertussen. De 2mm ruimte loopt niet door tot binnen het kasje de achterkant mag gewoon dicht. Hoe kan ik dit het beste doen zonder dat het gaat werken zodat ik na een paar maanden de deurtjes nog wel open kan krijgen.
Dit is het idee:
[album]188[/album]

bedankt.

Martijn
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Tijntje, heb je onderwerp verplaatst naar dit forum, hier komt het, denk ik, wat meer tot zijn recht. Houtconstructies is meer voor buitenwerk en echte contstructies.
Over je deurtjes, ik zou ze net zo maken als een schuttingdeur, met 2 klampen op de achterkant (planken die overdwars lopen) en een schoor (de schuine plank tussen de klampen, die van bovenbuiten naar onder binnen loop). Als je het hout eerst een tijdje (week of 2 a 3) bewaart in de ruimte waar het later als deurtjes zijn leven verder slijt dan vang je de meeste werking wel op. Als je met veer en groef planken werkt, dan voordat je de planken monteert, de veer gronden en verven in de kleur die je gaat gebruiken. Als je ze onbehandeld laat, zou ik ook eens kijken naar b.v. Pine wat een mooiere tekening heeft en ook stabieler is al hout.

jaap
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Bedankt voor je reactie! ik wou het eerst op mdf plakken maar dit is een beter idee :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.