15 Ski Tow Runabout

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat foto's gepost heb, dus hier weer een update,

Wat is er allemaal gebeurd?

* Onderkant is voorzien van 3 lagen zwarte antifouling,
* Kentekenpasje is binnen en het kenteken is op de boot gezet (helaas mocht dit niet kleiner :x),
* De boot is rondom voorzien van een striping met de tekst "runabout",
* De laatste laag vernis is gespoten,
* Het meeste rvs is afgeleverd, er zijn nog maar een paar onderdelen gemonteerd.

Hieronder nog wat foto's

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Prachtig hoor, die eerste foto is echt een plaatje.

Dat RVS heb je daarvoor eerst mallen gemaakt op basis waarvan ze dit op maat hebben gemaakt of doe je dat anders?

1 klein puntje wat me opviel wat ik minder fraai vind, de proppen die je aan de achterkant ziet, ik neem aan weggeplamuurde schroefgaten. Die vallen best op. En volgens mij zie ik ook een kan van het multiplex. Dat vind ik jammer maar voor de rest en dat is 99,9% wat een mooie boot. Daar mag je trots op zijn.
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
@ STEFAN1, Deadline is 1 Juli, ik denk dat deze nog steeds haalbaar is.

@WR1944, Dank je voor je leuke reactie, toen ik het metaal ging halen stond ik er zelf ook van te kijken.
Het is gemaakt van rvs en ik had niet verwacht dat dit net als chroom zo hard kon blinken.

@SCHEPPIE, ik heb de boot bij de metaalbewerker weggezet, deze heeft met passen en meten alles op maat gemaakt.
Wat betreft de "proppen", maak je maar niet druk hoor aan de achterkant komen op alle hoeken rvs hoekstrips.
Ik heb er nu 1 als voorbeeld opgezet dan andere liggen ook al klaar.


Dank je allen voor de leuke reacties!, volgende week zondag volgen er nieuwe foto's.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Hey Bas, dan zou ik helemaal niks meer kunnen bedenken en dat is ook zeker geen doel. Prachtige boot, daar ga je trots over zijn als hij voor het eerst het water in glijdt en je de motor start...
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Misschien mooie geste om je schoonmoeder de lancering te laten doen :)...... dan heb je altijd wat.... als het goed gaat een tevreden schoonmoeder en als ze zinkt......
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wauw, ook al zo een gaaf project. Erg tof!
Ben benieuwd naar de actiefoto's ;) .
 

ErnstP

Actieve deelnemer
17 mrt 2012
68
0
Hij ziet echt gaaf uit zo Bas en dat RVS maakt het helemaal af

Hij kan zo in productie :D

Gr Ernst
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Ziet er goed uit Bas! :D

Ik kan je inmiddels melden dat de boot ge-we-dig goed door het water manoeuvreert!!! :cool:
Heb de mijne gisteren getest in Ommen op de Vecht... met een test buitenboordmotortje van 15pk (2takt) toch nog een snelheid van ruim 20 km/u
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Ontzettend mooi gemaakt. Ik ben stiekem wel een beetje trots dat ik je voor een deel heb kunnen enthousiasmeren. Ik mis enkel nog een mooi vooruitje en foto's van de boot in het water!
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
@ Geertjun, Daar willen wij natuurlijk wel foto's van zien!

@ Brambomb, Het voorruitje staat er inmiddels op.

@ Stefan, er zit toch een berg werk in zo'n boot wil je hem perfect afwerken, vandaar dat het even geduurd heeft.


Hier weer een update,

Boot is nu ongeveer af, wat moet er nog gedaan worden?

*Motor heeft aan de boot gehangen maar is nu even weg voor onderhoud.
* Bank en stoelen zijn bijna klaar(zie foto), deze worden komende zaterdag gemonteerd.

Wat is er gedaan?

*Stuurinrichting is gemonteerd en werkt,
*Alle nodige elektra is aangelegd zoals: bilgenpomp, verlichting, dodemansknop, radio, contactslot.
*dekbeslag is gemonteerd, kikkers, verlichting, bolder, treeplankjes, vlag en tankdop.
*Al het rvs maatwerk is klaar, boegbescherming, stootstrips, windschermsteuntjes, enz.
*En het laatste en het meeste lastige, vaarbewijs behaald!

Hieronder wederom wat foto's van de vorderingen:
 

Bijlagen

  • IMG_1769.jpg
    IMG_1769.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 764
  • IMG_1768.jpg
    IMG_1768.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 753
  • IMG_1076.jpg
    IMG_1076.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 750
  • IMG_1090.jpg
    IMG_1090.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 749
  • IMG_1091.jpg
    IMG_1091.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 750
  • IMG_1092.jpg
    IMG_1092.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 756
  • IMG_1087.jpg
    IMG_1087.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 750
  • IMG_1095.jpg
    IMG_1095.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 753
  • IMG_1083.jpg
    IMG_1083.jpg
    60 KB · Weergaven: 751
  • IMG_1080.jpg
    IMG_1080.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 754

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
De rest van de foto's:
 

Bijlagen

  • IMG_1083.jpg
    IMG_1083.jpg
    60 KB · Weergaven: 750
  • IMG_1095.jpg
    IMG_1095.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 754
  • IMG_1098.jpg
    IMG_1098.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 757

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Allemachtig wat een mooie boot, super dat dat zo uit je garage kan komen, vakwerk.
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat een mooie boot Bas, daar kun echt geweldig trots op zijn!! Ik ben benieuwd naar foto's in het water en je ervaringen met het varen. Waar ik ook benieuwd naar ben, of je een beetje binnen het budget bent gebleven en of je het weer zou doen of dat je het een ander aan zou raden om ook te doen. Heb je er ook nog speciaal gereedschap voor moeten kopen etc.? Maar echt gefeliciteerd met het resultaat!

jaap
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Nou bas dat ziet er mooi uit, en "scheepswerf bas" kan ook nog altijd!

gr. Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.