Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 19 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 187

Onderwerp: 15 Ski Tow Runabout

15 Ski Tow Runabout

Zoals ik in eerdere berichten al een aangegeven heb ben ik na het zien van Brambomb's Tubby Tub ook op het idee gekomen om aan een bootje te beginnen.
    Na lang zoeken is het uiteindelijk de 15" Ski Tow Runabout van Glen-L geworden.
    Enkele weken geleden heb ik de bouwtekeningen besteld en deze had ik 5 dagen later al netjes in huis.
    Het gaat hier om zeer uitgebreide tekening waarvan het lijkt of deze al sinds 1960 op mij lagen te wachten.
    Het zijn oude tekeningen zoals het model vroeger gemaakt werd.

De bedoeling is dat ik na de vakantie elke week wat aan de boot ga werken.
    Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn laat ik het hier meteen zien.

Attached files

Re: 15 Ski Tow Runabout

Nou Bas r Ik wens je succes met de bouw, je bent in ieder geval bekent met het bewerken van hout.
    en waarschijnlijk heb je ook klasse gereedschap. Ik moet alles zelf uitdokteren, en dankzij de adviezen van dit forum en het met en met aanschaffen van goed gereedschap lukt het aardig.

gr.placebo

Ben er benieuwd naar de vorderingen. Overigens zou ik het ook interresant vinden om een kostenoverzicht te zien!

Wat betreft de kennis in hout en gereedschap is het geen probleem.
    Maar het bouwen van een bootje is toch wat anders dan een keuken of ander meubelstuk.
    Daarom hoop ik op dit forum tijdens de bouw wel wat advies te krijgen betreft de behandeling met epoxy bv.
    De vorderingen probeer ik hier zo goed mogelijk te laten zien.
    Hieronder alvast een paar foto's met het tekenen van de onderdelen.
    De belangrijkste onderdelen worden op een tekening schaal 1:1 geleverd.
    Gisterenavond hebben we al deze onderdelen door middel van overtrekpapier op een plaat getekend.

Attached files

Je spreekt over WE - zo van wie ga je hulp krijgen?

Echt heel tof dat je nu begint aan je eigen boot. Ik ben echt vereerd dat ik een onderdeel van je inspiratie ben. Ik wens je veel succes met het bouwen van de boot. Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd mailen of hier posten.

Succes

We, is met mijn vader.
    Soms heb je even een extra hand nodig en dan schiet hij te hulp.
    In ruil daarvoor help ik hem een handje met zijn locomotief.
    Hij zelf is een locomotief aan het maken waar hij buiten mee over een modelspoor kan rijden. (Type sik)
    Deze wordt ongeveer 70cm lang en wanneer er een wagon achter hangt is het mogelijk om zelf mee te rijden.

Brambomb, als ik hulp nodig heb weet ik je te vinden, Bedankt!

Afgelopen week weer wat gewerkt aan de boot.
    Zoals beloofd enkele foto's.

Attached files

Mooi hoor! Wordt volgens mij een leuk bootje.

Wat ik me afvraag, hoe zaag je het hout exact op maat? Met een decoupeerzaag en dan schuren naar de lijn of wat moet ik me erbij voorstellen..

Je zou alles op maat kunnen zagen met een goede decoupeerzaag.

Ik heb het geluk dat ik het bij iemand op de lintzaag heb kunnen zagen.
    Dit gaat net iets sneller en is altijd haaks door gezagen.

Daarna heb ik het op een schuurmachine netjes rond geschuurd.

Forum Rechten