Houtdraaibeitelcarrousel

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik wou al lang een beitelrek maken voor m'n houtdraaibeitels, maar vond niet echt een goed ontwerp waarbij de beitels zomaar voor het grijpen zijn.
Een rekje tegen de muur kon ook, maar aangezien ik veel verschillende lengtes van handvatten heb zou dat maar een raar ding zijn.
Ook als er beitels bijkomen moet je dan steeds je rekje aanpassen, dus heb er iets anders op gevonden;-)

Het werkt beter dan ik had gedacht, die magneten zijn echt supersterk!
Er hangen verschillende redelijk zware beitels bij, geeft geen problemen.

Attached files
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik ben een chaoot. Ik leg de beitels klaar, waarvan ik denk dat ik ze nodig heb,
Dan is het zoeken, zoeken....
maar ik ben een beginneling.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Bedankt, Bouk!
Als er nog onduidelijkheden zijn stuur je nog maar een berichtje;-)

@WR1944: De beitels zitten echt wel stevig vast, aangezien de magneet los achter de rubber zit en voor de grootst mogelijke aantrekkingskracht zorgt. Daardoor trek je ze best naar onderen toe af de schijf, en hoogstens glijd je even over de rubber. Zijwaarts zakken doen ze ook niet, de handvatten zijn het zwaartepunt, dus ze hangen mooi recht. Ik zie dus geen problemen;-)

Wat het magnetisch worden betreft: ik heb geen spijkers of schroeven in de omtrek, en de beitels moeten nergens meer rondslingeren. Ze blijven gewoon hangen aan het rek.
Als ze al magnetisch worden, is het nooit sterk genoeg om echt aan te trekken volgens mij.

Wel goed opgemerkt trouwens, voor m'n gereedschap waar ik metaal mee bewerk (vijlen ed) gebruik ik geen magneten, dat zou wel problemen geven met splintertjes denk ik...

Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.