Mijn laatste gereedschap aankoop

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik dacht ik laat jullie mijn laatste aankoop even zien. Dit is een Genie lift welke ik ga gebruiken om drie 400Kg zware stalen steunbalken in positie te hijsen.

Gisteren even proef gehezen, om te zien hoe makelijk of moeilijk het gaat. En ik kan zeggen het gaat heel gemakkelijk.

Op dit moment ben ik bezig met het maken van de gaten in de muur en het storten van een betonnen lintel waar deze zware balken op gaan rusten. Als dat gedaan is (Ik hoop volgende week) kan ze erin hijzen

IMG_0122 by mcluma, on Flickr


IMG_0121 by mcluma, on Flickr


IMG_0120 by mcluma, on Flickr
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Jij koopt wel de moois spullen Chris, om je klus geklaard te krijgen. Je kunt bijna wel een kleine aannemerij beginnen denk ik. Maar het is ook wel een stukje veiligheid, balken van 400 kg blijven serieuze dingen.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Zo, da's een mooie lift. Ik zag laatst ook een vergelijkbaar iets bij Roeland in de werkplaats staan. Erg makkelijk om zware meubels te verplaatsen en op werkhoogte te krijgen!!
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
dank je wel

Goed gereedschap is het halve werk, maar belangrijker is om te weten wat je met dat gereedschap kunt doen en het resultaat dat je kunt bereiken.

Als het werk klaar is dan verkoop ik deze lift weer.

Ik moet niet alleen deze drie stalen balken erin hijsen, maar aan de ander kant van het huis moeter er ook nog drie in.

De huur van een lift is ongeveer £100 p/w Ik heb er £500,- voor betaald (gekocht van een aannemer die er vanwege de economische reden mee stopt) . en zal hem ongeveer 5 tot 6 weken gebruiken. Het mooie is deze lifts blijven hun waarde goed behouden. en als de bouwmarkt weer aantrekt dan gaan de prijzen weer omhoog

Nu kan ik hem ook gebruiken om mijn blokken naar boven the hijsen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.