eerste doosje

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Omdat mijn vriendin jarig was had ik een doosje voor haar gemaakt, ik heb niet veel foto's van dat die af is maar ik zal die nog wel een keer maken.



Na het een en ander fout gedaan te hebben is het toch nog een mooi kistje geworden, ze was er iig blij mee dus dan is het goed.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
En die blijdschap had niet te maken met de bijl die je ernaast had liggen? (Nee echt hoor schat, prachtig! Ben er heel blij mee, maar leg nu de bijl maar neer.)

Maar nee, vast niet. Het is een mooi doosje en ik denk dat het hartje erop het voor haar helemaal af maakte.

Arthur
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ja , die bijl erbij zal vast geholpen hebben!!!

Houtsoorten ?? Zebrano? Purperhart? Walnoot ? Esdoorn en Padoek ??

Waarmee is het kistje afgewerkt ?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Niet gek voor een eerste kist! Mooie verbindingen en er extra veel werk van gemaakt door verschillende houtsoorten te gebruiken. Ik verbaas me er eigenlijk over dat alleen het hartje zichtbaar ander hout is en dat de randen etc allemaal bruine zijn. Waar heb je het kistje mee afgewerkt?

jaap
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
mooi kistje dat je hebt gemaakt en zeker als het je eerste is , daar zal je vriendin wel tevreden mee geweest zijn :D
hoe heb je dat hartje ingewerkt ?


groetjes
ruben
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Als houtsoorten heb ik padoek, wengé, walnoot,esdoorn,purperhart en esdoorn , ik had eigenlijk een wengé deksel maar die was mislukt dus heb ik het zo gemaakt.
Het hartje is denk 4mm dik en die heb ik uit het walnoot gefreesd, zelf een mal gemaakt, en het hartje uit gezaagd en bij gestoken met de beitel.
En ik heb hem afgewerkt met van die plastic dinges, leuk spul maar oh zo kut voor een kistje, de deksel is mooi gepolijst maar de rest kon ik bijna niet bij dus dat is wat minder , de volgende keer denk gewoon olie, dan komt het hout meer tot zijn recht .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.