Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: eerste doosje

eerste doosje

Omdat mijn vriendin jarig was had ik een doosje voor haar gemaakt, ik heb niet veel foto's van dat die af is maar ik zal die nog wel een keer maken.

Na het een en ander fout gedaan te hebben is het toch nog een mooi kistje geworden, ze was er iig blij mee dus dan is het goed.

Re: eerste doosje

En die blijdschap had niet te maken met de bijl die je ernaast had liggen? (Nee echt hoor schat, prachtig! Ben er heel blij mee, maar leg nu de bijl maar neer.)

Maar nee, vast niet. Het is een mooi doosje en ik denk dat het hartje erop het voor haar helemaal af maakte.

Arthur

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ja , die bijl erbij zal vast geholpen hebben!!!

Houtsoorten ?? Zebrano? Purperhart? Walnoot ? Esdoorn en Padoek ??

Waarmee is het kistje afgewerkt ?

Niet gek voor een eerste kist! Mooie verbindingen en er extra veel werk van gemaakt door verschillende houtsoorten te gebruiken. Ik verbaas me er eigenlijk over dat alleen het hartje zichtbaar ander hout is en dat de randen etc allemaal bruine zijn. Waar heb je het kistje mee afgewerkt?

jaap

mooi kistje dat je hebt gemaakt en zeker als het je eerste is , daar zal je vriendin wel tevreden mee geweest zijn
    hoe heb je dat hartje ingewerkt ?

groetjes
    ruben

Als houtsoorten heb ik padoek, wengé, walnoot,esdoorn,purperhart en esdoorn , ik had eigenlijk een wengé deksel maar die was mislukt dus heb ik het zo gemaakt.
    Het hartje is denk 4mm dik en die heb ik uit het walnoot gefreesd, zelf een mal gemaakt, en het hartje uit gezaagd en bij gestoken met de beitel.
    En ik heb hem afgewerkt met van die plastic dinges, leuk spul maar oh zo kut voor een kistje, de deksel is mooi gepolijst maar de rest kon ik bijna niet bij dus dat is wat minder , de volgende keer denk gewoon olie, dan komt het hout meer tot zijn recht .

Forum Rechten