Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: jet jwp-12

jet jwp-12

hallo forummers

wat zijn jullie ervaringen met de jet wjwp-12 vlak vandikte bank
    ik ben vanplan al mijn binnen deuren te gaan vervangen door zelf gemaakte jaren 50 paneel deuren
    en daarbij heb ik natuurlijk rechte balken nodig
    is deze vlakbank de moeite, of kan ik beter investeren in een rijschaaf (ik ben nog niet zo goed in schaven maar wil dat wel worden)

groeten Bas

Re: jet jwp-12

Knutselaar dat is geen vlakbank maar een vandiktebank.

Voor dat je het door de vandiktebank haalt moet het eerst gevlakt worden want dat vlak wordt eigenlijk gecopieerd.

Je gaat het eerst vlak over de vlaktebank halen als dat goed is gebruik je dat vlak als referentie om het langs de geleider te halen dan heb je nu een hoek van 90 graden .

Dan ga je het eerste vlak onder leggen in de vandiktebank deze 'kopieerd' het dan planparallel aan het eerst vlak.( De beitels zitten nu immers aan de boven kant ten opzichte van je plank en schaaft nu de bovenkant)

Er blijft dan nog 1 vlak over die kan je dan of langs de circelzaag halen of eventueel door de vandiktebank halen.

Hoop dat ik het goed heb heb het zelf maar 1 keer gedaan . Zijn erg enge dingen de messen/beitels ze loeren steeds naar je vingers :lol:

Re: jet jwp-12

dus dan zou ik beter af zijn met de spero sp 85?

maar gaat die het wel volhouden om zoveel balken voor 5 deuren te vlakken?

groeten bas

Forum Rechten