zelf lijmklemmen maken.

R

Roy1969

Guest
Hallo, kan iemand mij vertellen waar ik hier een "bouw" tekening van kan vinden? Ik heb het hele forum onderhand doorgespit, maar helaas.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Interessant inderdaad. Kwam nog veel meer filmpjes tegen van allerlei lijmklemmen, zoals sergeanten om zelf te maken. Tis allemaal niet zo moeilijk. De maten komen niet nauw, dus die verzin je er zo bij, afhankelijk van het stuk hout wat je hebt. Volgens mij heb ik in de schuur wel wat reststukjes die gebruikt kunnen worden hiervoor. Beuken of eiken ofzo.

Blijft dat er te weinig tijd is voor dit soort klussen, of ik moet 's avonds wat minder tv kijken :)
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Werkstukken kun je ook klemmen met inpaktape. Samen met een potje houtlijm D2 te koop bij de Action. Plakband onder enige rek om de te lijmen delen wikkelen. Mijn voorkeur is de bruine rol, voor mijn gevoel is het iets sterker dan de doorzichtige. Kwestie van idee, weet ik ook wel.

images
 
P

Pylk

Guest
Beetje een oud draadje. Wel een leuk idee om te doen
Hier een tekening van deze klemmen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.