emcostar

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat is volgens mij niet helemaal het antwoord Joris, waar de mooiste op zit te wachten. Nog even en alles is behandeld en kunnen we het forum op slot doen :D . Dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Er is de rubriek marktplein een forumlid geweest die ze opknapte, maar die kreeg nogal de wind van voren en hij heeft daarna niet weer gepost. Misschien kun je hem een email sturen, en misschien komt hij ook weer op ons forum terug!

jaap
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Op het marktplein? Ik meen dat er een topic is geweest over combi machines waar deze ook in is behandeld.
Waarom is het overigens fout om te verwijzen naar de search? Beetje eigen inzet om informatie te vinden lijkt me niet geheel verkeerd, mochten er dan nog verdere vragen zijn, dan kan er op doorgegaan lijkt me zo. Anders krijg je voor elke scheet een topic, welke dan ook nog eens vele malen herhaald gaat worden. Gaat de overzichtelijkheid van dit forum ook niet ten goede komen ;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Misschien kan je hier wat mee :

[youtube][/youtube]

Er staat verder wel eaa op het net, dus even google'en.

Waar wil je de machine vooral voor gaan gebruiken ? Soms is het makkelijker op losse machines te nemen en die compact weg kunnen zetten!!
 

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
96
0
49
Bavel (NL)
Ik heb er nog eentje....

Het is een veelzijdige handige compacte machine als je weinig ruimte hebt. En erg makkelijk te transporteren je zet 'm zo in de kofferbak van de auto.

Nadeel is dat de emcostar echt gemaakt is voor het wat kleinere werk.
Maar hij is heel handig als je bijvoorbeeld houten speelgoed maakt of klein restauratiewerk e.d.
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Net nieuw op dit forum, las ik de vraag over de Emcostar.
Ik heb er zelf een en vind het een geweldige machine!
Geheel uit gietalluminium, ongelofelijk stabiel.

Natuurlijk zijn losse machines te prefereren als je de plaats ervoor hebt.
De Emcostar stond bekend als een ideale machine voor scheepsbetimmeringen, je neemt het ding mee in de auto en in de boot en dan heb je een complete houtbewerkingswerkplaats bij je.
schulpen, afkorten, vormschuren , profielfrezen, decouperen, lintzagen, houtdraaien, gereedschapslijpen,
bandschuren, figuurzagen, langgatboren, vlakschaven en vandikte schaven.
Ben het wel eens met de opmerking dat hij vooral ideaal is voor het kleinere werk, maar zelfs in mijn huisverbouwing kon ik er genoeg mee en voor stoelen gebruik heb ik hem ook.

Ben zelf heel benieuwd naar andere verhalen van bezitters.....
en ben nog op zoek naar onderdelen voor langgatboren en (vandikte) schaven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.