Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

ik ga naar Canada en neem mee...

Hey iedereen,

nog een dikke week slapen en ik ga voor 3 weken op vakantie naar Canada! Geheel toevallig kom ik daarbij in de buurt van de canadese Lee Valley store, dus ja... bezoekje brengen he!

Alvast op het boodschappenlijstje:
    - Veritas no 4 of 4 1/2 (ben er nog niet helemaal uit, misschien beter een no 5?)
    - slijphulp al a eclipse
    - misschien een schaafbeitel en keerbeitel van Veritas voor een stanley 4
    - wetsteen fijn/ polijststeen

verder ga ik het een beetje aan de inspiratie van de dag overlaten denk ik :mrgreen:

of zijn er dingen die je enkel daar kan krijgen of moeilijk hier? Kwestie van een beetje de duurzaamheid in de gaten te houden

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: ik ga naar Canada en neem mee...

Dat is nog eens een mooi vooruitzicht Surfie!

Het schijnt echt een prachtig land te zijn. Een van mijn beste vriendinnen is daar geboren en heeft daar tot haar 15de gewoond. Als ik haar verhalen hoor en foto's zie,dan schijn je daar nog behoorlijk ongerepte natuur te hebben met gigantische woudreuzen.

Ga je rondtrekken of heb je andere plannen?
    In ieder geval wens ik jou een onvergetelijke vakantie!

De meeste gereedschappen kun je in Europa ook nog wel krijgen tegen redelijke verzendkosten. Meetgereedschappen zouden nog kunnen, maar die zijn vaak lastig meenemen. Als je echt iets wilt meenemen wat hier moeilijk te krijgen is: boeken. Kleinere Amerikaanse uitgevers zoals Lost Art Press hebben vaak geen vertegenwoordiging in Europa en dan worden de verzendkosten schrikbarend hoog...

Arthur

Als je investeert in een dure schaaf zijn er twee modellen het meest kritisch, de zoetschaaf en de rijschaaf. De eerste spreekt voor zich. De rijschaaf vooral omdat de typische Stanley UK modellen die je hier het meeste vind vaak een nogal kromme zool hebben en dan is het erg veel werk om die weer vlak te krijgen. Een schaaf voor het ruwe werk als een #5 komt niet zo nauw.

De schaafijzers van Veritas schijnen erg goed te zijn omdat zij ze na het harden op een speciale machine echt goed vlakken. En ze zijn niet eens erg duur. En dan de zwaluwstaart zagen die ze maken. Echt goed, voor relatief weinig geld.

Veel plezier in Canada. Ik ben 1 keer in de rockies wezen skien, hele mooie ervaring.

Dan ga ik voor een no 4 of no 4 1/2. Weet nog niet exact welke van de 2, aangezien het mij nog niet geheel duidelijk is wat nu precies het verschil is tussen de 2. Iemand die me daar iets meer kan over vertellen, anders vraag ik het uiteraard daar gewoon even

Verder nog bijgevoegd op de boodschappenlijst: quadrant scharniertjes (kosten maar 2.90 can. dollar per paar!) en misschien nog wat klein beslag voor een juwelendoos (staat nog op de to do-lijst)

Surfie, het verschil tussen die 2 is in ieder geval de breedte. De 4 1/2 is wat breder.

bedankt ironmike, heb ook even op lumberjocks gesnuffeld en het zal waarschijnlijk de no 4 1/2 worden.

Graag gedaan. Ik zou overigens niet aan het begin van je reis naar Lee Valley gaan. Grote kans dat je daar 3 weken blijft hangen

geen zorgen, Ottawa komt als laatste aan de beurt Kwestie dat het reisbudget niet op is in de eerste week en ik er geen 2 weken mee moet zeulen ^^

nee eerst landen in Montreal (logeren bij nicht 1 en oom) dan richting Quebec city en de achterliggende Sequenay-regio (whalewatching en kamperen in de natuur) en als afsluiter op bezoek bij de nicht in Ottawa! Daarna terug naar montreal voor de vlucht terug.

Mooi man! Ik neem aan dat je zéker foto's gaat posten van de Lee Valley Store heh? :mrgreen:

Wat ik me even afvraag, krijg je geen problemen als je scherp gereedschap mee in het vliegtuig sleept? Het is dan wel niet het schichtige USA, en je hebt het uiteraard niet in de handbagage maar toch... Programma's als 'Border Security' maken me toch wat bezorgd als ik straks naar NZ wil met houtsnijmessen..

Forum Rechten