Tafelzaag Powerplus, GOED OF SLECHT?

krikke

Nieuw lid
18 nov 2010
1
0
Hallo,

Ik ben van plan een tafelzaag te kopen van powerplus, ik heb al wat gehoord van powerplus dat het blauw echt slecht is en dat het gele wel meevalt maar toch vraag ik nu even info hierover!
De tafel zaag dat ik wou kopen is een " POWX221 TAFELZAAG 1500W "
De zaag gaat niet constant gebruikt worden, het is niet voor op een werf ofzoiets maar gwn voor het zo nu en dan gebruik.
Dus laat me maar iets weten of jullie hier ervaring mee hebben of iets over weten! ;)

Ik zal hier een link geven van een pagina over de tafelzaag en een afb.

http://www.powerplus.net/146/13647/zagen/powx221-tafelzaag-1500w-254mm.aspx

POWX221a.jpg
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
uit persoonlijke ervaring zou ik er niet aan beginnen ;) In mijn geval was het nu weliswaar een accuboormachine, maar dan nog. Ik zou eerder vertrouwen hebben in pakweg bosch of elu, dan powerplus, als absolute minimum.

Maar zoals steeds is de vraag niet zozeer de frequentie van het gebruik, maar wat je ermee wil doen. Hard hout zagen of enkel zacht. Hoe precies moet het allemaal zijn, etc.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tja, het zal vast wel zagen maar persoonlijk zou ik even verder kijken. Er zijn uitzonderingen maar over het algemeen is het "Je betaalt naar de kwaliteit!!"
 

stefano

Actieve deelnemer
20 jun 2010
54
1
www.keukenenmeubelmakerij.nl
mijn ervaring met welliswaar een bandschuurmachine van powerplus is niet geweldig, viel eigenlijk erg tegen.
op het forum is ook al wat discussie geweest over de bosch pts 10, maar in mijn geval is het een prima machine (tot nu toe). Wieweet heb je er wat aan! ;)
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
De 1500w bovenfrees kon absoluut niet aan mijn verwachtingen voldoen, deze had speling op de kolommen, redelijk veel ook nog. Best jammer want hij was compleet met 12mm frezenset en 8mm-12mm-12,7mm freeshouder.

De garantie is echter prima, 3 jaar. Ik kon een andere krijgen maar koos voor mn geld terug.

Je zou het dus kunnen proberen, maar het is niet als een festool die je 5 jaar later voor bijna hetzelfde bedrag weer doorverkoopt, deze verkoop je waarschijnlijk helemaal niet meer :lol: Maar dankzij de garantie is het geen sprong in het diepe, verwacht er alleen niet teveel van.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
het doet me wat aan de Ferm denken. Als je twee maal per jaar zaagt zal het wel gaan ... hoop ik.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Ik kan je dit vertellen,dat de winkel die ze verkoopt niet begrijpt dat die firma kan blijven bestaan. Hij verkoop 10 machines en 3à4 maanden later brengen er 7personen hun apparaat terug omdat het defect is, en het word garantie omgeruild .Hij noemt het brol,maar het verkoopt goed!
 

To!!

Nieuw lid
13 nov 2017
1
0
Ik heb dit model zelf een aantal weken geleden gekocht. De kwaliteit is echt waardeloos (om het hier maar even netjes te houden)!!! De parrallel en verstekgeleider zit speling op en zijn onnauwkeurig. De parrallelgeleider zou natuurlijk haaks moeten zijn, in de praktijk blijkt dat deze zo'n 5 graden afwijkt. De zaag zelf (incl. motor) is wel prima. Helaas kon ik het artikel niet meer terugbrengen naar de winkel.

Na mijn miskoop heb ik de geleiders en beschermkap weggegooid, gaten in het bestaande tafelblad geboord en een 18mm plaat mdf gebruikt om een nieuw van blad te maken. Gelijk even een haakse parrallelgeleider gefabriceerd (op youtube kun je hier een aantal nuttige videos over vinden!). Heeft een uurtje of 3 gekost om te maken, maar wel een goedkope en nauwkeurige tafelzaag aan overgehouden. Nu werkt de tafel perfect! In de toekomst maak ik vast ook een nieuwe verstekgeleider, maar eerst maar even zien hoe lang de motor het volhoud.

Als je wat extra centen hebt koop dan een tafelzaag van een goed merk, bespaard je een hoop frustratie ;)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Je kan dat beter een kity of inca zaagtafel van marktplaats kopen dan zo'n prul. Ik had ooit een einhell gekocht en is vergelijkbaar met deze bagger. Recht zagen doen ze niet etc. Nu een Festool (was even flink sparen ) en zaag er met veel plezier op. Maar zoals gezegd kijk eens op MP of hier in het verkoop hoekje staat bij mijn weten ook nog een Kity zaagtafel te koop. Weet alleen niet of er ook een motor bij zit. Heb je volgens mij wel een goede zaagmachine. Deze dus >> https://www.woodworking.nl/showthread.php?23074-Te-koop-Kity-617-zaagtafel
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Die Kity die op het marktplein te koop staat is van mij. De zaag is compleet en heeft een motor. Je bent altijd welkom om een keer langs te komen en wat te zagen. Dan kan je zien waarom de Inca's en Kity's zo geliefd zijn. Ga vooraf langs bij de dealer van Powerplus, zodat je een goede vergelijking kunt maken.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.