Lie Nielsen schaaf en keerbeitel

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ik heb voor mijn stanley #4 een Lie Nielsen schaaf en keerbeitel besteld en toen viel meteen op hoe degelijk en zwaar het aanvoelde dus ik was meteen heel blij, maar toen ik de keerbeitel op de schaafbeitel vast maakte zg ik dat de keerbeitel op de punt niet goed aansluit, nou was ik in de veronderstelling dat het spul van Lie Nielsen altijd van fabriek af al goed was maar klopt dit ook?

hier een foto :)



groeten Bas

Attached files
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Hoi Bas,

Op de foto zie ik dat je de keerbeitel over de snede hebt geplaatst, de keerbeitel moet juist onder de snede
gemonteerd worden, plus minus 1.5 mm tot 0.6mm afhankelijk van je werk.
Je mag aannemen dat een LN keerbeitel en schaafmes fabriek af al (fijn) getuned zijn!
Dus als de keerbeitel niet sluit terugsturen je betaald er tenslotte ook voor.
LN garandeert zo uit de verpakking meteen klaar voor gebruik!
Blijkbaar heb je een maandag ochtend exemplaar te pakken.
Heb je hem bij de Baptist gekocht, dan doen ze niet moeilijk even bellen.
Laat even weten hoe het verloopt.

groet, Roeland
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
hoi roeland

bedankt voor je reactie
de schaafbeitel steekt een fractie voor de keereitel uit dus dat is wel zoals het hoort alleen zit er een opening van zo'n kwart mm, ik heb gem wel geprobeerd mar hij loopt zo veel met stof en splinters
en ik heb hem inderdaad bij baptist vandaan dus ik zal morgen eens bellen

(ik heb ook altijd geluk :p )

groeten Bas
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ik had dindsdag middag even gebeld en diezelfde dag nog opgestuurd en vandaag kreeg ik een nieuwe binnen die was helemaal perfect
goeie service bij baptist :D

groeten Bas
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
de schaafbeitel is perfect alleen de keerbeitel past niet zo lekker op de schaaf, de lie nielsen is lekker stevig en dik dus past niet lekker op mijn stanley maar met alleen die lie nielsen schaafbeitel is het al een hele vooruitgang
heerlijk zeg dat schaven met een goede beitel

groeten Bas
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bas,
Je zult de schaafmond van je schaaf uit moeten vijlen, zodat de opening wat breder wordt
Dat is redelijk snel en eenvoudig zelf te doen, vervolgens de kikker iets naar achter stellen, vaak is hier genoeg ruimte voor, zo niet dan zul je het bed en aanslag ook moeten vijlen (of fraizen met behulp van een dremmel met slijpsteentje).
Vervolgens kun je de LN beitelpakket goed in je schaaf monteren(schaafbeitel en keerbeitel) Als het goed is heeft de LN de zelfde inkeping voor de diepte instelling( anders ook deze even aanpassen m.b.v. sleutelvijlen).

Roeland
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
goeie tip :D

de keerbeitel aanpassen was ik ook al mee bezig maar vijlen is nog een heel karwei dus k denk dat ik het op me werk doe met een stifttol en een freesje
de rest van de schaaf aanpassen is wel een goeie daar was ik nog niet op gekomen, die kan ik denk nog wel naar achteren stellen

groeten Bas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.