Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Lie Nielsen schaaf en keerbeitel

ik heb voor mijn stanley #4 een Lie Nielsen schaaf en keerbeitel besteld en toen viel meteen op hoe degelijk en zwaar het aanvoelde dus ik was meteen heel blij, maar toen ik de keerbeitel op de schaafbeitel vast maakte zg ik dat de keerbeitel op de punt niet goed aansluit, nou was ik in de veronderstelling dat het spul van Lie Nielsen altijd van fabriek af al goed was maar klopt dit ook?

hier een foto

groeten Bas

Attached files

Re: Lie Nielsen schaaf en keerbeitel

Hoi Bas,

Op de foto zie ik dat je de keerbeitel over de snede hebt geplaatst, de keerbeitel moet juist onder de snede
    gemonteerd worden, plus minus 1.5 mm tot 0.6mm afhankelijk van je werk.
    Je mag aannemen dat een LN keerbeitel en schaafmes fabriek af al (fijn) getuned zijn!
    Dus als de keerbeitel niet sluit terugsturen je betaald er tenslotte ook voor.
    LN garandeert zo uit de verpakking meteen klaar voor gebruik!
    Blijkbaar heb je een maandag ochtend exemplaar te pakken.
    Heb je hem bij de Baptist gekocht, dan doen ze niet moeilijk even bellen.
    Laat even weten hoe het verloopt.

groet, Roeland

hoi roeland

bedankt voor je reactie
    de schaafbeitel steekt een fractie voor de keereitel uit dus dat is wel zoals het hoort alleen zit er een opening van zo'n kwart mm, ik heb gem wel geprobeerd mar hij loopt zo veel met stof en splinters
    en ik heb hem inderdaad bij baptist vandaan dus ik zal morgen eens bellen

(ik heb ook altijd geluk :P )

groeten Bas

ik had dindsdag middag even gebeld en diezelfde dag nog opgestuurd en vandaag kreeg ik een nieuwe binnen die was helemaal perfect
    goeie service bij baptist

groeten Bas

FIJN, dat het zo snel geregeld is. De Baptist geeft een goede service.
    veel schaaf (en slijp) plezier.
    groet Roeland

de schaafbeitel is perfect alleen de keerbeitel past niet zo lekker op de schaaf, de lie nielsen is lekker stevig en dik dus past niet lekker op mijn stanley maar met alleen die lie nielsen schaafbeitel is het al een hele vooruitgang
    heerlijk zeg dat schaven met een goede beitel

groeten Bas

Bas,
    Je zult de schaafmond van je schaaf uit moeten vijlen, zodat de opening wat breder wordt
    Dat is redelijk snel en eenvoudig zelf te doen, vervolgens de kikker iets naar achter stellen, vaak is hier genoeg ruimte voor, zo niet dan zul je het bed en aanslag ook moeten vijlen (of fraizen met behulp van een dremmel met slijpsteentje).
    Vervolgens kun je de LN beitelpakket goed in je schaaf monteren(schaafbeitel en keerbeitel) Als het goed is heeft de LN de zelfde inkeping voor de diepte instelling( anders ook deze even aanpassen m.b.v. sleutelvijlen).

Roeland

goeie tip

de keerbeitel aanpassen was ik ook al mee bezig maar vijlen is nog een heel karwei dus k denk dat ik het op me werk doe met een stifttol en een freesje
    de rest van de schaaf aanpassen is wel een goeie daar was ik nog niet op gekomen, die kan ik denk nog wel naar achteren stellen

groeten Bas

Forum Rechten