Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Doosjes : wenge en verslapen beuk

Hallo fijne mensen,

Vandaag heb ik een begin gemaakt met een paar nieuwe doosjes. Ik had nog 2 stukken wenge liggen en een mooi stuk beuk met allerlei tekenen van slaap/schimmels. Het stuk beuk is geherzaagd om daar een onder/bovenkant uit te maken. Wenge is een mooie houtsoort maar het laat zich lastig bewerkt, het splintert enorm. Ik heb zoveel mogelijk gebruik gemaakt van "op-offer-houtjes"tijdens het zagen en frezen.

Foto's volgen z.s.m.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Doosjes : wenge en verslapen beuk

Even wat fotootjes van de grondstoffen!!

Attached files

die passen mooi bij elkaar! Ik ben benieuwd

ik ga morgen nog eens langs de haven om de voorraad wat aan te spekken.. :mrgreen:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Gisteren heb ik nog wat tijd kunnen besteden aan de doosjes. Het was de bedoeling om 3 doosjes over te houden. Helaas heb ik er van 1 afscheid genomen.

Hier zat teveel "tear-out "(wat is het nederlandse woord?) aan de verbindingen. Verder had ik hier de briljante beslissing genomen om de sluiting met magneetjes te doen...........het is dan wel handig dat je de magneetjes dusdanig inlijmt dat ze elkaar aantrekken ipv afstoren....... ......ik heb nu nog buikpijn van het lachen.....Ik probeerde het dekseltje erop te zetten en telkers duwde de magneetjes de deksel weer omhoog.....Tja..die dingen gebeuren nou eenmaal als je even niet goed oplet.

De resterende twee zijn nu klaar om geschuurd te worden. Misschien dat ik dat morgen nog wel even doe.

Attached files

ziet er goed uit rick

leuke combi ook staat goed bij elkaar

groeten bas

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Het was vandaag wel heel erg lekker weer dus niet al teveel tijd doorgebracht in de werkplaats. Wel zijn de doosjes geschuurd en voorzien van hun eerste laagje tungolie. Morgen begin ik met het aanbrengen van de DanishOil. Aan het einde van het project zal ik alle foto's samenplakken tot een slide-show.

Er staat weer 2 nieuwe projecten te wachten. Beide doosjes uit walnoot en esdoorn (haha, net zoals Berrie!!!)

Daarna ga ik verder met het uitwerken van het idee van de "Box with Curves". Hier valt nog wel eaa aan te verbeteren.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Eigenlijk heb ik gisteravond nog wat geschuurd en de 1e laag olie aangebracht. Vandaag kan ik dus rustig verder met de afwerking. Net even wat foto's gemaakt van de doosjes :

Attached files

|k vind de doosjes er fantastisch uitzien. Mijn complimenten.
    Je hebt ook leuke scharnieren gebruikt. Waar haal je die?
    Dat met die magneetjes herken ik maar waar heb je ze aangebracht?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Er staat weer 2 nieuwe projecten te wachten. Beide doosjes uit walnoot en esdoorn (haha, net zoals Berrie!!!)
    Na-apert! :mrgreen: Doosjes zijn mooi geworden man. Vooral dat verslapen beuk in de olie knalt er lekker uit 8-)

@ Volkerink: Die inboor scharniertjes kan je gewoon bij de webwinkel van Baptist bestellen in verschillende diameters.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Zoals beloofd mijn brouwsel voor you-tube :

[youtube][/youtube]

Vragen/opmerkingen ? Ik hoor het graag

Forum Rechten