Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: multiplex doosje

multiplex doosje

Ik kreeg op de houtdraaiers bijeenkomst in Duitsland een paar mooie stukke dik beuken multiplex. Daar maar eens een klein doosje uit gedraaid. HxD=8x11.5 cm
    v r.gr. Jan Pranger.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: multiplex doosje

Mooie vorm, het dekseltje past er goed bij. Waarmee heb je het dekseltje gekleurd ? Is het draaien van een mega schalen uit multiplex toch geen optie??

ziet er mooi uit wist niet dat er zo dikke platen bestonden of heb je ze gelijmd
    grts malefe

Rick/Malefe bedankt voor de reacties. Het deksel is gespoten met autolak: de nerftekening blijft dan zichtbaar. Het stuk was in deze dikte reeds verlijmd van beukenhout en is van een fijne kwaliteit.
    Ja een grote schaal is wel verleidelijk, maar misschien ook wel weer saai, want in het vlak komt nauwelijks tekening. Misschien een fors uitgevallen slakom o.i.d.
    vr.gr. Jan Pranger.

hoe dik was die plaat ?

ziet er mooi uit 8-)

Vladimir, het was een restant van materiaal dat gebruikt werd voor een podiumbouw in Duitsland. Op die bijeenkomst was er het initiatief zelf hout mede te nemen en dat gratis te ruilen tegen door andere deelnemers meegebrachte houtsoorten. Het stuk was LxBxH=65x13x7 cm.
    Zo scoorde ik nog een paar stukken fluweelboom en stammetjes buxus.
    vr.gr. Jan Pranger.

heel fijn doosje , het zwarte deksel past er echt goed bij .
    draaide dat makkelijk die multiplex ?

ben wel benieuwd naar het hout van die fluweelboom , heb hier ook nog een paar dikke takken liggen die ik een paar maanden geleden heb omgezaagd . bij het omzagen had ik direct willen zien aan het kopshout dat dit geen brandhout ging worden . na het omzagen kwam er ook een soort van rubberachtige plakkerige substantie van tussen de schors en het spinthout .

groetjes
    ruben

Ruben multiplex is goed te draaien, tenminste het soort dat ik gekregen had. Heb al eerder multiplex gedraaid van de bouwmarkt. Zelf een blok bij elkaar gelijmd. Het draaien was een ramp: steeds de beitels stomp - veroorzaakt door de keiharde lijmsoort denk ik.
    Overigens gefeliciteerd met je fluweelboomhout. Heb je de kopse kanten al met houtlijm ingesmeerd om scheuren te voorkomen?
    vr.gr. Jan Pranger.

Mooi Jan! Mooi hoe vloeiend de zijkant in de bovenrand overgaat en de tekening in het hout hetzelfde blijft.

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger
    Overigens gefeliciteerd met je fluweelboomhout. Heb je de kopse kanten al met houtlijm ingesmeerd om scheuren te voorkomen?
    vr.gr. Jan Pranger.
    neen dat is iets wat ik niet heb gedaan omdat dit niet echt nodig was , ik heb de tak in één stuk gelaten .
    het "boompje" begint onderaan met een dikte van 10 cm en loopt uit naar een 3 cm op een lengte van 170cm.
    die fuweelbomen komen hier in onze tuin al langs alle kanten uit :?
    net zoals es en vlierbes die komen hier ook overal uit , die vlierbes valt nog mee maar die es is een echte plaag .

groetjes
    ruben

Forum Rechten