Bouwtekening

Thom

Nieuw lid
29 dec 2008
3
0
Ik zit in het 2e leerjaar kaderfunctionaris meubelmaker en interieurbouw op het HMC rotterdam. Ik moet een bouwtekening maken van een tafel. ik heb erg veel moeite met het tekenen van een zwaluwstaart verbinding van het rechterzij aanzicht kan iemand mij hiermee helpen hoe ik dit het beste kan tekenen?
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Welk programma gebruik je? Dit is wellicht van belang om een antwoord op je vraag te kunnen geven.
 

Thom

Nieuw lid
29 dec 2008
3
0
Ik moet de tekening met de hand maken daarom is het zo lastig om de zwaluwstaart goed te krijgen. Weet u misschien het moet en kunt u mij tips geven hoe ik hem het beste kan tekenen. Het gaat om de rechterzij aanzicht van een lade.

Bijvoorbaad dank.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Thom, is het in 2d of 3d? Ik denk dat je eens een echte lade met zwaluwstaarten moet bekijken en uit de hand een schets maken. Als je begrijpt hoe de verbinding in elkaar steekt, lukt het vast ook om er een tekening van te maken.

jaap
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
als het goed is is het projectietekenen en dat is alleen aanzichten
voor, zij links en eventueel rechts, boven, onder en achter
in deze tekeningen kunnen eventueel waar nodig doorsnedes getekend worden

de bedoeling van het maken van deze tekeningen is om een beter inzicht te krijgen in het tekenen van verbindingen en in het meubelmaken aan zich.

ik denk dat je dat gewoon zelf moet uitvogelen mede omdat jij weet wat er getekend moet worden
en omdat jij weet wat er op papier moet komen
 

Thom

Nieuw lid
29 dec 2008
3
0
Bedankt, morgen maar laten controleren door me leraar en hopen ;)
Ik heb idd even een laden gepakt en ik kwam eruit maar of het goed is gegaan. (A)

bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.