bovenfrees probleempje

arie

Nieuw lid
16 mrt 2008
13
0
Ik heb een AEG bovenfrees, type OFS 850 (850 Watt) , met een 8 mm spantang.Deze spantang is opgesloten in de opsluitmoer (15 MM).Zou graag weten of er een aangepaste 2 1/4 " spantang voor bestaat.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@arie, volgens mij gebruiken meerdere fabrikanten dezelfde spantangen. Je zou even moeten kijken bij een gereedschaphandelaar of een spantang van een DeWalt, Metabo of Festool enz past op je AEG. Dan kun je er zo een andere spantang bij bestellen, soms zijn er ook verloopbusjes te koop. Succes.
 

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Dag Arie,

Wat je ook nog kan proberen is om via Google (of een andere zoekmachine) te zoeken naar "AEG en 2 1/4 spantang", aangezien dit een buitenlandse maat is, of begrijp ik je vraag nu niet goed?

gr, Wim
 

arie

Nieuw lid
16 mrt 2008
13
0
bedankt voor jullie reacties.Ik zal inderdaad eens met m'n bovenfrees op bezoek gaan bij Breur in Rotterdam.Overigens bedoelde ik een 1/4 " , dus pakweg 6.38 mm.
Arie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.