midwinterhoorn

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Even een keer wat anders proberen...een midwinterhoorn.
Een oude buurman van mij(inmiddels al verhuisd)maakte ze altijd.
Ik heb er vaak naar gekeken en ook vaak gedacht om het zelf eens te gaan doen maar het is er nooit van gekomen.
Een tijdje geleden was ik aan het houtzagen en daar stond een berk tussen waar een hele mooie gevormde midwinterhoorn stam in zat(om het zo maar te zeggen)
Ik heb hem afgezaagd en heb er nog 2 meer gevonden die zeer geschikt zijn voor een hoorn.
Nu ben ik vorige week begonnen, maar is er iemand die weet hoe ik nou de bast er het makkelijkste af kan krijgen?
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
een midwinterhoorn.
Ik heb er vaak naar gekeken en ook vaak gedacht om het zelf eens te gaan doen maar het is er nooit van gekomen.
Een tijdje geleden was ik aan het houtzagen en daar stond een berk tussen waar een hele mooie gevormde midwinterhoorn stam in zat(om het zo maar te zeggen)

Ik hoop hier snel een paar foto's van te zien, hoewel het zomer is een heel mooi project zou ik zo zeggen, Als je er ook nog geluid uit kan krijgen dan is dat helemaal TOP :mrgreen: :mrgreen:

Ik wacht geduldig af

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.