2 schalen uit diverse houtsoorten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo forummers,

Afgelopen week heb ik wat tijd kunnen besteden aan dit project. Allemaal gemaakt met restanten uit mijn houtwinkeltje,hahaha!! Er lag een hele partij mahonie en nog wat dunne stroken essen , padoek en een onbekende houtsoort. Dit besloot ik te gaan gebruiken voor het maken van wat schalen.

Het hele proces heb ik zo goed mogelijk in onderstaande slide-show gezet.

[youtube][/youtube]

Veel kijkplezier en alle op/aanmerkingen zijn weer enorm welkom!!! Vandaag zal ik wat foto's plaatsen van het eindresultaat zodat iedereen niet eerst de film hoeft te bekijken.
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
gewoonweg perfect in mijn ogen en wel tof is het filmpje dat je hebt gemaakt zo leren wij beginners ook nog wat bij
groeten malefe
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Mooie kleurtjes man! Hoe slijtgevoelig is de afwerking die je hier hebt gebruikt eigenlijk? Krijg je vlekken van waterspatjes of vingerafdrukken? Ik heb met die eerste wat problemen, als ik de druppels niet gelijk afveeg is het net alsof de afwerkingslaag wegvreet. :?

Ga je ook nog eens bewegende video's maken? Je hoeft je eigen hasses niet in beeld te hebben (doe ik ook niet, ben een angsthasses wat dat betreft :p ) maar bewegende video's van het draaiproces of eindresultaat voegen een interessante dimensie toe.
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
hey Rick

dit ziet er weer is mooi uit zoals we het van je gewend zijn :D
ga zo door

groeten Bas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@houthasses : ik heb al wel wat geprobeerd met bewegende beelden dus er bestaat een kans dat er nog wel eens zoiets komt. Op zich geen problemen dat mijn grote hoofd in beeld is aangezien ik het er daarmee moet doen,hahahaha.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Ik kan er maar een ding van zeggen: ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) RICK IS BACK
Van draaien heb ik geen verstand, maar mooie dingen herken ik wel. Als ik je dan toch een :oops: mag geven dan is het meer je filmpje. Ergens halverwege stopt de muziek zomaar. is het het einde van een liedje? het lijkt een beetje afgeknipt.

Het draaiwerk is er zeker niet minder om, ik vind het prachtig.

Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@hugo : het is inderdaad het eindje van het liedje. Helemaal back ben ik nog niet. Het is 15 minuten draaien en dan 2 uur uitpuffen maarrrr dit wordt steeds wat meer dus dat komt allemaal goed
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Wauw Rick. Precies de rede waarom ik me ook nog eens wil verdiepen in het draaien. Dit is zo mooi!
De kleurencombinatie is geweldig. Leuk ook dat de gekleurde delen vrij random een geheel vormen. Suc6 met de verkoop!
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
wow , wat een mooi werk !
ik veronderstel dat heel scherp snijgereedschap hier wel een vereiste is .
heel fijn bedacht en mooi uitgevoerd .


groetjes
ruben
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
rené13 zei:
erg mooi hout!

ik zie vaker dat er van die warme lijm wordt gebruikt
maar is die nu echt stevig genoeg om zo'n grote schaal te kunnen draaien met een los center?
dus dat de schaal enkel op het linker center vastzit?

Als je hem goed lijmt (niet alleen de zijkant) dan werkt dit perfect.
Gr
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Hele mooie schaaltjes. Misschien toch eens wat gaan doen met dat door mij nog onontgonnen gebied in de houtbewerking. Een kleine opmerking: 'Black holed sun' is van Soundgarden, niet van Stone Temple Pilots. Heb door jou wel weer een avondje lekkere 'vergeten' muziek opgehad!

Dank en groeten, @lex
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He Alex, staan er niet 2 nummers op als achtergrond ? De ene is van STP en de andere is solo opgenomen door de zanger van Soundgarden(Chris Cornell). Mooi he, die vergeten muziek. Ben nu aan het luisteren naar de frontman van Pearl Jam (Eddie Vedder)!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.