Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

2 schalen uit diverse houtsoorten

Hallo forummers,

Afgelopen week heb ik wat tijd kunnen besteden aan dit project. Allemaal gemaakt met restanten uit mijn houtwinkeltje,hahaha!! Er lag een hele partij mahonie en nog wat dunne stroken essen , padoek en een onbekende houtsoort. Dit besloot ik te gaan gebruiken voor het maken van wat schalen.

Het hele proces heb ik zo goed mogelijk in onderstaande slide-show gezet.

[youtube][/youtube]

Veel kijkplezier en alle op/aanmerkingen zijn weer enorm welkom!!! Vandaag zal ik wat foto's plaatsen van het eindresultaat zodat iedereen niet eerst de film hoeft te bekijken.

Re: 2 schalen uit diverse houtsoorten

Aanmerkingen ? Hoezo ? Zijn mooie schaaltjes TOPPIE

gewoonweg perfect in mijn ogen en wel tof is het filmpje dat je hebt gemaakt zo leren wij beginners ook nog wat bij
    groeten malefe

Mooie kleurtjes man! Hoe slijtgevoelig is de afwerking die je hier hebt gebruikt eigenlijk? Krijg je vlekken van waterspatjes of vingerafdrukken? Ik heb met die eerste wat problemen, als ik de druppels niet gelijk afveeg is het net alsof de afwerkingslaag wegvreet. :?

Ga je ook nog eens bewegende video's maken? Je hoeft je eigen hasses niet in beeld te hebben (doe ik ook niet, ben een angsthasses wat dat betreft :P ) maar bewegende video's van het draaiproces of eindresultaat voegen een interessante dimensie toe.

hey Rick

dit ziet er weer is mooi uit zoals we het van je gewend zijn
    ga zo door

groeten Bas

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@houthasses : ik heb al wel wat geprobeerd met bewegende beelden dus er bestaat een kans dat er nog wel eens zoiets komt. Op zich geen problemen dat mijn grote hoofd in beeld is aangezien ik het er daarmee moet doen,hahahaha.

Hallo Rick

Ik kan er maar een ding van zeggen: RICK IS BACK
    Van draaien heb ik geen verstand, maar mooie dingen herken ik wel. Als ik je dan toch een ops: mag geven dan is het meer je filmpje. Ergens halverwege stopt de muziek zomaar. is het het einde van een liedje? het lijkt een beetje afgeknipt.

Het draaiwerk is er zeker niet minder om, ik vind het prachtig.

Hartelijke groet Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@hugo : het is inderdaad het eindje van het liedje. Helemaal back ben ik nog niet. Het is 15 minuten draaien en dan 2 uur uitpuffen maarrrr dit wordt steeds wat meer dus dat komt allemaal goed

Wauw Rick. Precies de rede waarom ik me ook nog eens wil verdiepen in het draaien. Dit is zo mooi!
    De kleurencombinatie is geweldig. Leuk ook dat de gekleurde delen vrij random een geheel vormen. Suc6 met de verkoop!

wow , wat een mooi werk !
    ik veronderstel dat heel scherp snijgereedschap hier wel een vereiste is .
    heel fijn bedacht en mooi uitgevoerd .

groetjes
    ruben

Forum Rechten