Kistje uit Wenge en Afzelia

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ha,

De titel doet vermoeden dat er al een kistje is, maar niets is minder waar! Ik heb vorige week bij forumgenoot Gert heel mooi Wenge en Afzelia parkethout gehaald. (BTW erg leuk om eens te zien hoe orgels gemaakt worden!!)

Omdat het parkethout is, is het maar 6.2mm dike en smalle stroken. Wel mooi geschaafd zodat het goed te verlijmen valt. Mooi hout om ook eens een kistje te maken.

Heb nu bijna alle plankjes verlijmt die ik nodig heb. Een aantal foto's van mijn lijm-pers-installatie:




Attached files
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Zo, weer iets verder. Het is mijn eerste kistje en ben nog niet zo bedreven als anderen hier. Heb ook nog lang niet het tempo als Rick bijvoorbeeld.

De bodem moet er nog onder en dan kan het afwerken beginnen. Eerst alles vlak schuren, en dan bedenken wat de afwerklaag gaat worden. Iemand goede ideeen?

@Rick, idd, heb de mal gebruikt voor de zwalustaart verbinding. Dit werkte wel erg goed. Heb alleen wel 1 keer de verbinding verkeerd om gefreesd, dus is het kistje wat smaller dan gepland! :D



Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Thom,

Dat ziet er goed uit!! Zie mijn tempo niet als iets wat positief is, ik probeer bij elk project het tempo omlaag te gooien!!

Afzelia is mooi hout he!!

Al enig idee hoe je de bodem erin gaat zetten?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hoi,

Daar heb je gelijk in. Mischien dat tempo helemaal geen maatstaf moet zijn. Of het nu snel of langzaam gaat, het product moet goed zijn en het "maak plezier" hoog.

Ik ben van plan de bodem gewoon te verlijmen. Ik hoop dat het hout daar stabiel genoeg voor is. Een volgende keer zal ik de bodem in een groef gemonteerd worden, maar daar ben ik nu te laat mee.

Afzelia is idd mooi hout, en fijn te bewerken. Wengé vind ik ook nog erg deftig hout, maar voor mijn gevoel wel kanon hard!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.