Portfolio koffer

  • Onderwerp starter StephanvandenBerg
  • Startdatum
S

StephanvandenBerg

Guest
Ben met een portfolio koffer bezig van Amerikaans Noten en Esdoorn.
er moet nog een dubbele bodem in komen en een ringband voor a3 insteek vellen.
Ik twijfel nog een beetje over de afwerking, denk zelf om hem blank te laten spuiten iemand suggesties ?
Over het handvat ben ik ook nog niet helemaal uit word een scharnierbaar handvat uit massief noten of een gebogen handvat van noten fineer.

http://woodbe.me/projecten.html#1
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Practig! Met name die zwaluwstaarten!

Ik zou een handvat maken van gebogen fineer, met name omdat je dan verschillende technieken laat zien. Ik vind het mooi om het hoogglans te lakken, maar voor een koffer moet je dan wel harde en slijtvaste lak gebruiken!
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb even op je site gekeken naar wat foto's van jouw projecten en ik moet zeggen dat je houtverbindingen er errug strak uitzien. Inspirerend.
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Zo, dat is een mooi koffertje! Die verbinding is erg netjes! Ook ik heb je site even bekeken en kan wel concluderen dat je erg mooie dingen maakt. Dat ambacht de voorkeur heeft kun je wel zien.

Suc6 verder.

Groetjes,

Lennaert
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een veelbelovende koffer, prachtig!! Ik zou er Osmo oid op aanbrengen. Lak krast gemakkelijk en dan ziet het er lelijk uit, een geolied stuk hout is veel gemakkelijker even bij te werken en zo'n mat geolied oppervlak doet het vast goed.
Heb ook even op je site gekeken, staan hele mooie dingen op waar we graag hier wat meer van willen zien en horen/lezen!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.