Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Portfolio koffer

Portfolio koffer

Ben met een portfolio koffer bezig van Amerikaans Noten en Esdoorn.
    er moet nog een dubbele bodem in komen en een ringband voor a3 insteek vellen.
    Ik twijfel nog een beetje over de afwerking, denk zelf om hem blank te laten spuiten iemand suggesties ?
    Over het handvat ben ik ook nog niet helemaal uit word een scharnierbaar handvat uit massief noten of een gebogen handvat van noten fineer.

http://woodbe.me/projecten.html#1

Re: Portfolio koffer

erg indrukwekkend alvast! Is de optie met gebogen stroken fineer niet sterker?

Practig! Met name die zwaluwstaarten!

Ik zou een handvat maken van gebogen fineer, met name omdat je dan verschillende technieken laat zien. Ik vind het mooi om het hoogglans te lakken, maar voor een koffer moet je dan wel harde en slijtvaste lak gebruiken!

Ik heb even op je site gekeken naar wat foto's van jouw projecten en ik moet zeggen dat je houtverbindingen er errug strak uitzien. Inspirerend.

Zo, dat is een mooi koffertje! Die verbinding is erg netjes! Ook ik heb je site even bekeken en kan wel concluderen dat je erg mooie dingen maakt. Dat ambacht de voorkeur heeft kun je wel zien.

Suc6 verder.

Groetjes,

Lennaert

Een veelbelovende koffer, prachtig!! Ik zou er Osmo oid op aanbrengen. Lak krast gemakkelijk en dan ziet het er lelijk uit, een geolied stuk hout is veel gemakkelijker even bij te werken en zo'n mat geolied oppervlak doet het vast goed.
    Heb ook even op je site gekeken, staan hele mooie dingen op waar we graag hier wat meer van willen zien en horen/lezen!

jaap

Forum Rechten