Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

werkblad keuken staat bol

hallo iedereen

ik heb een probleempje, het werkblad van de keuken staat bol. het stukje tussen de spoelbak en de muur meerbepaald. Blijkbaar is de afwerking niet goed gedaan en te weinig siliconen eraan. het werkblad is maar 7cm breed op die plaats. (ik denki dat het melamine is met spaanderplaat eronder, zoals het meestal met keukenbladen is)

ik vraag me af of daar iets aan te doen is ?

dankjewel

Re: werkblad keuken staat bol

Opgezwollen door vocht, denk ik. Kan je niks aan doen.

ik denk het ook. Laten drogen en pas daarna waterdicht maken!

mm, dat is niet goed. ik had er al schrik voor.

dat zal dus bij het verhuizen (want huurhuis) een nieuwe keukenblad worden. en dat doen we lekker zelf, anders betaal ik mij blauw.

moet ik ergens op letten als ik ooit een nieuw steek wat betreft afwerking ?
    ik zou denken: op maat zagen en dan goed kitten aan alle kanten. ?

dankejwel

Inderdaad, maar ook niet vergeten om alle gezaagde kanten eerst te sealen alvorens definitief te plaatsen.
    Bij eventuele fouten tijdens het afkitten kan er dan geen water in de plaat dringen.
    En gebruik voor het kitten ook geen siliconenkit, maar een Polymeerkit, dat gaat veel minder snel afscheuren.

Mvg,

André

dankjewel andré,

dat sealen, doe ik dat met pakweg bootvernis ? of doe ik dat best anders

dankjewel

Elk waterafstotend product is goed, dus PU lijm, Polymeer, D3 lijm, etc. voldoen allemaal om de gezaagde randen van de plaat te sealen.

Ook sommige types plamuur zijn geschikt, als ze maar waterafstotend zijn.

Mvg,

André

waarom moet jij opdraaien vor de kosten hiervan? Je zegt zelf dat de afwerking niet goed gedaan is. Dus dan ligt de fout toch niet bij jou? Je bent wel verplicht om je huisbaas hiervan op de hoogte te brengen, zodat deze het euvel kan verhelpen.

Of heb jij de afwerking van dat werkblad verzorgd?

Is het ook een mogelijkheid om van de onderkant het grootste deel weg te kappen - van boven druk uitoefenen - zeg maar weer vlak drukken - van onder weer verlijmd opvullen - en boven opnieuw afkitten.
    Ik ken de situatie uiteraard niet, maar wellicht is dit een (onzichtbare) oplossing.
    vr.gr. Jan Pranger.

Forum Rechten