Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Re: richtingaanwijzer voor hoeve

Natuurlijk sealen in de epoxy en lijmen met epoxy. ik geef 10 jaar garantie.
    gr placebo

Haha.

Alles met epoxy vast lijmen en insealen.
    5000 jaar houtbewerkings technieken kunnen de prullenbak in omdat we epoxy hebben 8-) :lol:

LOVE IT

Epoxyyyyyy! :mrgreen: Puntje is alleen dat epoxy niet goed UV-bestendig is, dus je zal het nog af moeten lakken/etc met iets dat een UV-blocker heeft.

Maarre, wat een leuk project! Zo mag ik het graag zien, iemand doet dienst 'X' voor de ander, en jij geeft dienst 'Z' als betaling. Dat 'geldgedoe' vind ik vaak maar irritant. ops:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    Epoxyyyyyy! :mrgreen: Puntje is alleen dat epoxy niet goed UV-bestendig is, dus je zal het nog af moeten lakken/etc met iets dat een UV-blocker heeft.

Maarre, wat een leuk project! Zo mag ik het graag zien, iemand doet dienst 'X' voor de ander, en jij geeft dienst 'Z' als betaling. Dat 'geldgedoe' vind ik vaak maar irritant. ops:

+1!
    Andre is erg te spreken over Biopin olie voor buiten op boten, dus dat zal hier ook wel werken. Epoxy moet je afdekken met een lak met uv filter, en dat gaat een keer kapot. Maar die ijsco vind ik prachtig!

jaap

dank je voor de reacties hoor .
    ik ben niet echt al te vertrouwd met epoxy , vandaar dat ik het toch bij de ms polymeerkit en uv bestendige vernis ga houden .
    de buitenkanten van alle letters zijn al uitgezaagd , nu nog enkel alle binnenkanten van sommige letters uitzagen .
    ik heb de letters nu uit eik gezaagd en deze ga ik dan zwart verven , dit om mijn voorraad wenge wat te sparen .
    ben ook gisteren een wv multiplex van 12mm en de ms polymeerkit gaan kopen .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houthasses
    groot gelijk .
    en ik ben er haast zeker van wanneer ik de pijlen ga brengen dat ik nog eens een zakje met allemaal lekkere zuivelproducten krijg vanuit hun winkeltje van de boerin , zonder daar ook maar naar te vragen .
    dat kan ik al sneller aanvaarden dan wanneer ze daar dan staan met 20€ , hier das voor de moeite :?
    maar iets doen dat je graag doet is geen moeite

@ jaap , als je nog iets bent vergeten bij te schrijven in je bericht maar als je het al bevestigd hebt kan je nog steeds je bericht aanpassen .
    dit doe je door bovenaan jou bericht op wijzig te drukken , zo voorkom je dat er 2x bijna hetzelfde bericht geplaatst wordt

groetjes
    ruben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monkeyfreek

@ jaap , als je nog iets bent vergeten bij te schrijven in je bericht maar als je het al bevestigd hebt kan je nog steeds je bericht aanpassen .
    dit doe je door bovenaan jou bericht op wijzig te drukken , zo voorkom je dat er 2x bijna hetzelfde bericht geplaatst wordt

groetjes
    ruben
    Dank je Ruben, ik zou net de beheerder een mailtje sturen hoe dit op te lossen. Internet is hier erg traag en dan hamer ik in mijn ongeduld wel eens wat te veel op de toetsen ops: .

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar
    Ik ben altijd huiverig voor lijmen op verf (ipv lijmen op kaal hout). Ik zou dan ook iig geen 'gewone' houtlijm gebruiken. Sterker nog, ik zou hier denk ik nadenken over een mechanische bevestiging...
    Ijzer/messing zukken bij direct contact met hout (boorgat) verkleuring veroorzaken.
    Oorzaak: Condens op het ijzer door temp. verschil met het hout.
    Tip. boor het gat iets groter en gebruik een deel van een slagplug (met schuin bovenstuk) om het hout te isoleren van alle contact met metaal. Bij een goed passende schroef zal de kop de plug helemaal bedekken.

succes.

Burijn

Forum Rechten