Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

richtingaanwijzer voor hoeve

hey ,

zoals sommigen van jullie weten heb ik hier laatst heel wat brand/hout gekregen .
    een groot deel daarvan heeft een boer die ik goed ken met de tractor en kar tot bij mij thuis gebracht.
    http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=23&t=3035

nu wou de boer niets hebben voor de moeite en benzine , maar ik had al gezien dat een richtingaanwijzer voor naar hun hoeve gedeeltelijk kapot is ( punt afgebroken)
    ze hebben aan de boerderij een klein winkeltje met allemaal zelfgemaakte zuivelproducten.
    dus heb ik aan de boer gezegd dat ik een nieuwe pijl ging maken omdat hij het hout wou vervoeren.
    ik heb de naam van de hoeve uitgezaagd met de figuurzaag uit wenge , nu dacht ik de letters op een wit geverfde multiplex te lijmen maar ik begin hierover wat te twijfelen of de lijm na jaren buiten in weer en wind niet zou lossen en er letters zouden afvallen ? wat denken jullie ? ik zou wel d4 lijm gebruiken .
    dit is hoe het er gaat komen uit te zien .

en dan achteraf nog enkele lagen UV bestendige vernis erop om te voorkomen dat het hout verkleurd .

groetjes
    ruben

Re: richtingaanwijzer voor hoeve

Doe mij maar een hoorntje met drie bollen
    Dat word een mooie wegwijzer, je moet het bord maar zien en het water komt je al in de mond.

Je letters lijm je best met een MS Polymeerkit, dat komt nooit meer los, op voorwaarde dat de ondergrond voldoende weerbestendig is. Enkele dotjes kit per letter is ruim voldoende.
    Het multiplex moet dus wel een WBP type zijn, anders krijg je problemen.

Gebruik zeker geen D4 PU lijm, dat word een geklieder vanjewelste.

Mvg,

André

dank je André
    volgens mij is de multiplex niet watervast maar er komen 3 lagen witte verf op voor binnen en buitengebruik en dan nog enkele lagen vernis als de letters er op plakken , dit moet toch lukken voor die MS polymeerkit ?

groetjes
    ruben

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mooi project!! Ik wil graag 4 bolletjes......peer...mango...rabarber....aardbei. ...en oh natuurlijk slagroom!!

Hahaha, polymeerkit lijkt me een betere optie van de houtlijm. Watervast multiplex is het mooiste!! Anders misschien een stukje trespa ??

Ik ben altijd huiverig voor lijmen op verf (ipv lijmen op kaal hout). Ik zou dan ook iig geen 'gewone' houtlijm gebruiken. Sterker nog, ik zou hier denk ik nadenken over een mechanische bevestiging...

@ rickkoorman, :lol: dank je .
    dan ga ik toch voor de watervaste multiplex gaan , die trespa is nogal prijzig .
    enkel hopen dat ik hiervoor dan geen hele plaat wvmultiplex moet kopen .

@ henkverhaal, wat had je dan in gedachte als mechanische bevestiging ?

groetjes
    ruben

Schroefjes?

gaan die letters in wenge dan niet barsten ?
    de letters zijn 8mm dik .

ik kreeg net een sms van de boer , kan je er nog meer maken ?
    in totaal moet hij er 6 hebben , ik weet weer even wat te doen :lol:

groetjes
    ruben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monkeyfreek
    gaan die letters in wenge dan niet barsten ?
    Voorboren? Anders minideuveltjes gebruiken? Dan lijm je wel hout op hout ipv hout (of verf) op verf.

ik ga het eerst eens proberen op een proefstukje met dunne vijsjes en eens voorboren .
    als dit lukt zal het vast niet los komen met nog enkele dots polymeerkit er bij
    dank je voor de hulp .

groetjes
    ruben

Forum Rechten