even voorstellen en ineens mijn eerste werk laten zien

gawein.pelser

Nieuw lid
13 jun 2011
5
0
ey hier allemaal,

Even mezelf voorstellen ben een jonge kok uit Antwerpen die sinds kort met hout probeert te knutselen :)
Ik heb hier totaal geen ervaring mee en heb alles uit een boek en vanop dit forum.

Mijn moeder heeft enkele jaren geleden een houten huis gebouwd in wat ik denk een soort Noorse den is. Een vrij zacht en zeer makkelijk te verwerken soort is. Nu hadden ze zich vergist denk ik bij het zagen van het hout want er was nog heel veel blijven liggen en heb dit allemaal mooi opzijgehouden.
Na de aankoop van een festool cirkelzaag en wat klein handgereedschap ben ik dit weekend aan een terrastafel begonnen waar we met heel het gezin aan kunnen zitten.

Heb wel een simpel ontwerp genomen maar heb toch geprobeerd er iets mooi van te maken. Graag jullie bevindingen en opbouwende kritiek, deze kan ik dan gebruiken in men volgende projecten.

Nu heb ik ook nog een vraag ik zou de tafel willen behandelen en had na wat zoeken op google gezien dat ze die steigerhouten meubelen van tegenwoordig een grey of whitewash geven ik zou willen opteren voor een white wash. Nu is dit genoeg bescherming voor een buitentafel of moet ik hier nog iets aan toevoegen.

groetjes
[album]154[/album][album]155[/album][album]156[/album][album]157[/album][album]158[/album][album]159[/album]
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Van harte welkom op het forum, denk dat je hier je draai wel zal vinden.
Er zitten hier op het forum nogal aardig wat mensen die zich bezig houden met het maken van kasten en tafels, dus dat zit wel goed.
Groetjes, Ad
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Ik vind het heel mooi gedaan,ik kan niet betert.
Ik gebruik dit product,het is waterafstotend en laat toe dat het hout vergrijst
Mvg,
Rudy
s2txmc.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.