kistje voor horloge

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
ben al lang bezig met een kist voor een horloge. Het wil echter niet zo vlotten. Maar goed, hier toch alvast een foto van het zijpaneel. Het is een massief gebogen gefreesd stuk coromandel wat ingeklemd wordt door curly maple.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nu mocht ik nog wel zeggen, waar blijft ie toch, nou hier is Hemski dan ten voeten uit.
Man dat ziet er prachtig uit, echt een Wow factor.
Je vermelde problemen zie ik niet, alleen maar mooi.
Dat je daar lang over doet is toch geen probleem, met ijver en geduld maak je de meest mooie dingen.
Als het klaar is wil ik het graag nog eens zien.
Leuk project hoor.
Groetjes, Ad
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Bedankt mannen.

Frezen is met een raised panel bit met kogellager gedaan langs een mal. In kleine stapjes, zeker de laatste stapjes. Best veel werk om het netjes te krijgen. Daarna licht naschuren. Moet je kiken wat er gebeurd als er shellac op zit. Dat is echt wow!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat coromandel ziet er geweldig strak uit, maar ik kan me het hele kistje nog niet zo voor geest halen. Je kunt er haast geen gewoon rechthoekig kistje onder maken, lijkt me.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.