humidor

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
kleine humidor voor mijn zwager. is zijn ontwerp.

Hout is ceder en noten. Eerst twee planken noten en ceder op elkaar gelijmd. Daarna de rondingen erin gefreest, de groeven voor het deksel, het tussendeksle voor de meter en bevochtiger, de rand waar de onderkant in past en de bodem. Vervolgens het geheel dichtgelijmd en doorgezaagd. Opstaande rand gemaakt die vervolgens precies in de sleuf past die al eerder gemaakt was.

Er nauwkeurig werkje geweest, waarbij de volgorde van werken erg belangrijk was.

hoop dat hij er blij mee is.

Attached files
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
als ik het goed heb komen hier dan sigaren in te liggen ?
lijkt me een leuk werkje om te lijmen :?
mooi doosje , persoonlijk vindt ik het wel wat hoog in vergelijking met de rest van de maten .
hoe groot is het doosje ?


groetjes
ruben
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
........Wow.......wederom erg indrukkend ! Ik heb een tijdje zitten nadenken over het frezen van de groeven maar ik kom er niet uit. Hoe heb je dit gedaan ?

Waarmee is het kistje afgewerkt? Ik neem aan dat een te sterke geur invloed heeft op de "smaak" van de sigaren.

Een humidor lijkt me een leuk project voor mijn schoonvader(fervent sigarenroker). Waar heb je de onderdelen besteld ?

En als laatste kwijl ik nog steeds van de mooie gereedschappen in de werkplaats : Wat zit er bv in die doos op de 1e foto links onderin? Een nieuw speeltje??
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Thanks Rick,

In die doos zat een 5 1/2. Overgehouden aan een tripje UK classic handtools.

Kistje heeft eerst een laag shellac gehad en daarna in de was gezet.

Die groeven zij gefreesd met een bit. Zal zo even een voorbeeld opzoeken.

Monkeyfreek, er kunnen 6-8 cigaren in.

Hardware is vam credo en gewoon op internet te koop.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ook weer erg strak gemaakt! Persoonlijk vind ik de verhoudingen iets minder geslaagd. Het kistje is mij te hoog ten opzichte van de lengte en breedte.
Maar doe mij een lol en censureer de volgende keer je gereedschapverzameling. Laptops en kwijl gaan niet goed samen ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Is dat echt waar? Dat het ontwerp van je zwager is? Technisch vind ik het heel mooi gedaan, maar ik kan de me de kritiek over het ontwerp van een aantal posters ook wel voorstellen. Sommige dingen moet je in het echt zien, wat vindt je zelf??

jaap
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Behalve kwijlen op de mooie tools, kwijl ik ook op het notenhout. Dat is echt mooi hout.
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Ja Jaap, ik begrijp je wel. Het kan ermee door. Je moet hem vastpakken en voelen. Hij heeft een high touch gehalte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.