boekenkast voor kinderkamer

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
voor de kinder heb ik twee boekenkasten van Arole gemaakt. Het is een naalduit uit de hoge bergen. in dit geval bij de Mont Blanc vandaan. Heerlijke geur. Er zitten veel knoesten is. De boom moet meer dan 200 jaar oud geweest zijn. De nerven zitten doordat de boom langzaam groeit op grote hoogte erg dicht tegen elkaar.

Fantastisch hout en je werkplaat ruikt zeker nog een maand lekker. Heb er ook een werkbank van gemaakt waar mijn vandiktebank onder staat. Werkbank is daardoor wel wat hoog, maar zeker goed voor frees werkzaamheden op de festool freestafel die erop staat en de boor kolom.

Ontwerp komt uit een editie van fine woodworking waar iets van 30 ontwerpen in stonden met oa boekenkasten.

de planken zitten er op de foto's nog niet in.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hey Hemski, erg mooie kast, mag je best trots op zijn.
Trouwens, ik dacht al een tijd waar is onze Rotterdamse vriend toch, maar nu zie ik waar je mee bezig was.
Erg goed werk.
Groetjes, Ad
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie kast Hemski, past net in de shed :D . Nog wel even een foto met legplanken aub. Het zijn wel brede planken, als ik het goed zie heb je de panelen uit 1 plank gemaakt, prachtig hout man! In de Alpenlanden gebruikt men overal voor van alles het lokale hout, erg gaaf vind ik dat. Ook overal timmer -en meubelwerkplaatsen. In Oostenrijk staat op elke 1000 inwoners een Felder machine zijn werk te doen.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.