shaker lapdesk

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
naar aanleiding van een artikel op fine woodworking een lapdesk gemaakt . Hout is kwartiers eiken. Ontwerp is van Chris Becksvoort. Een fantastisch goede houtbewerker. http://www.chbecksvoort.com/

Attached files
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
zeer knap werk met al die verschillende verbindingen en het eindresultaat mag er zeker wezen .
kan je eens een detail foto namen van die verbinding die op de eerste foto te zien is ?
hoe heb je de verbindingen gemaakt , met de hand of machinaal ?
heel mooi gemaakt !


groetjes
ruben
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Maten heb ik van een tekening die je van de website van fine woodworking kunt plukken.

Hoi Monkeyfreek. Verbindingen zijn allen met de hand gezaagd. Met een Lie Nielsen dovetail saw.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Erg mooi gemaakt, de verbindingen zijn ook allemaal super strak!!!

Tijntje zei:
3850 dollar :shock:
Nee, de shaker desk kost "maar" 2100 dollar of 2200 dollar voor de kersen versie ;)
Ik denk dat Hemski wel een speciale forum prijs van 1000 euro hanteerd :p .
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is echt prachtig Hemski!! Super strak afgewerkt, zit er met bewondering naar te kijken!! Wat voor scharniertjes heb je gebruikt en hoe zit de bodem aan het frame vast?

jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Thanks coko. Korting kan altijd.

Jo Jaap, scharniertjes van brusso. Onderkant met schroefjes, zodat er onder spanning net een beetje beweging in zit. Wel handig want in mij shed is de luvhtvochtigheid tussen de 50-60% en thuis net 30%.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mooi gedaan! Zou je de link van FWW zijn tekeningen/maten van het lapdesk in dit topic willen zetten?

Wat ook een enorm bedrag! 2200 dollar! Ik snap echt wel dat er veel werk in zit, maar dit heb ik er echt niet voor over. Als je er een wilt hebben kun je er zelf beter één maken, of een bekende vragen of die het wil maken...

Groeten Rudolf.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb vandaag nog weer een paar keer gekeken naar dit prachtige werkstuk!
@Rudolf, soms gaat het niet om het directe bedrag, maar gaat het er om dat je geld stopt in iets wat generaties lang gewaardeerd wordt. Dit is het antiek van de toekomst, dat is de investering van Christian Becksvoort, zijn vakmanschap en zijn gedrevenheid om zich telkens te willen verbeteren.
Als hij kunstschilder zou zijn geweest, met dezelfde ervaring, kwaliteit in zijn werk en naamsbekendheid, zou de combinatie van een houten frame, doek en verf, waarschijnlijk een veelvoud zijn geweest. Het is jammer dat dit soort meubelmakers niet net zo gewaardeerd worden.
Of in de reele wereld, maak maar eens een kostenplaatje met een schatting van uren en kosten.

jaap
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
@Jaap, ik ben het helemaal met je eens :) , hij doet natuurlijk veel met de hand en is er érg lang mee bezig. Maar daarom is het wel een heel bedrag ;).

Groeten Rudolf.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wat kost een object ? Erg lastig altijd. Een euro of 50 per gewerkt uur, ontwikkelingskosten, designaspect, materiaalkosten enz enz

Tja, bij mij koste mijn laatste kistje 30 euro maar ja .......hahaha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.