Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: Intarsia golfer

Intarsia golfer

Voor mijn golfmaatje heb ik een intarsia golfer gemaakt. Nou maar hopen dat hij het waarderen kan. Het ding bestaat uit 92 onderdelen en er zijn 11 verschillende houtsoorten in verwerkt.

Attached files

Re: Intarsia golfer

volgens mij gaat hij denken dat je verliefd op 'm bent

Wat een werk man! Alles passend maken, en ook nog de randen afronden (wat erg leuk lijkt).
    Dit is een van de indrukwekkendste werkjes die ik tot nu toe heb gezien hier.

Prachtig. Hoe groot is de golfer? Ik kan het moeilijk inschatten vanaf de foto

Hij is 33 cm breed en 52 cm hoog. Zelf vind ik hem aan de forse kant.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Erg mooi gemaakt. Heb je het ontwerp zelf getekend ? Hoe dik is het hout ?

Nee, ik heb het ontwerp niet zelf getekend. Het patroon heb ik besteld in Amerika. Dit veelvuldig gekopieerd en op de verschillende houtsoorten geplakt. Vervolgens met de figuurzaagmachine aan het werk. Het hout is, in de basis, 20 mm dik.

dat is wel heel gedetailleerd, wat een werk, en wat een mooi 'werk' is dat geworden.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Het is dus eigenlijk een soort verticale legpuzzel? De rondingen heb je gemaakt met de freestafel??

Het is inderdaad een legpuzzel. Als alles is gezaagd ga je de dikte verschillen aanbrengen. De delen die verder weg staan maak je wat dunner. Eventueel kun je delen die je dichter bij wilt hebben iets verhogen door er een paar mm triplex onder te lijmen. Bij de golfer heb ik het ophogen niet gebruikt. Daarna ga je flink aan het schuren. Ik gebruik opblaasbare schuurbollen van Kirjes. Zelf vind ik dat het lastigste deel. Je bent al snel bang te veel weg te schuren maar als je dan denkt klaar te zijn valt de diepte die je gedacht had te aan te brengen, toch weer tegen. En dan begin je dus opnieuw. Ik zet het geheel tussen alle schuurfases door regelmatig in de olie om het juiste effect te kunnen beoordelen. Een freestafel is niet te gebruiken. Daarvoor zijn de onderdelen te klein.

Wat een werk!! maar het resultaat is meer dan de moeite!! knap gedaan!!

Forum Rechten